Miejski samochód nie musi być wolny. Udowadnia to nowe Renault Twingo R.S., pod maską którego będzie pracował silnik o mocy ponad 130 KM.
Z zewnątrz nowe Twingo R.S. nie różni się zanadto od zwykłej wersji miejskiego Renault. Tak naprawdę największe różnice można dojrzeć po boku samochodu i z jego tyłu. Pod linią drzwi pojawił się dobrze widoczny próg komponujący się z mocniej zarysowanymi tylnymi nadkolami. Nad tylną szybą swoje miejsce znalazł spojler, a rura wydechowa kończy się chromowanym wylotem. W wyposażeniu seryjnym znalazły się 16-calowe, aluminiowe obręcze kół Emotion z umieszczonym centralnie znakiem „R.S.”. We wnętrzu nowego Twingo R.S. pojawiają się przeszycia w kolorze żółtym na kierownicy, siedzeniach oraz osłonie zegarów.
Sercem nowego Twingo R.S. jest wolnossący silnik 1.6 16 V o mocy 133 KM dostępnych przy 6 750 obr./min i momencie obrotowym 160 Nm przy 4 400 obr./min. Francuska firma obiecuje przy tym spalanie na poziomie 6,5 l/100 km. Utrzymanie samochodu na drodze będzie można powierzyć zawieszeniu Cup obniżonemu o 4 mm względem oryginalnego. W nowym Twingo R.S. zastosowano hamulce tarczowe o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu. Pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor pozwala na śledzenie osiągów auta.
tb/