| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7653/modus-genewa04-01.jpg',470,279) ) |
| --- | Renault przedstawiło podczas salonu samochodowego w Genewie model Modus, który zapowiada całkiem nowe auto mające zadebiutować na rynku już jesienią tego roku. Choć Modus nie odzwierciedla w pełni wersji produkcyjnej, to daje jednak wyobrażenie, jak wyglądać będzie trzeci - obok Twingo i Clio - mały samochód Renault.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7653/modus-genewa04-02.jpg',470,279) ) |
| --- | Produkcyjna wersja Modusa będzie zbliżona rozmiarami do Twino i Clio, ale pozycjonowana jednak powyżej obu wspomnianych modeli. Modus będzie jednak nie tyle lepszy, co zupełnie inny, niż Cli i Twingo. Najważniejsza różnica nie polega bowiem na lepszych materiałach we wnętrzu, ale zupełnie innej koncepcji samochodu. Modus ma być mikrovanem – autem uzupełniającym ofertę Renault o mały, lecz pojemny model zbliżony funkcjonalnością do Opla Merivy, czy Forda Fusion.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7653/modus-01.jpg',600,452) ) |
| --- | Clio i Twingo mają niewątpliwie wiele zalet, ale z pewnością nie należy do nich zbytnia pojemność, o czym wie każda wysoka osoba, która jechała w jednym z tych aut na tylnym siedzeniu. Twino jest jedyne w swoim rodzaju, nie ma też sensu powiększać, Clio, którego kolejne usportowione odmiany zjednywać mają młodych kierowców dynamicznym charakterem. Clio więc pewnie pozostanie niezbyt pojemne, za to coraz bardziej dynamiczne, zaś nabywców samochodów małych, ale pakownych zjednywać ma produkcyjna wersja Modusa. Tak jak nowy Megane jest jednym z mniej pojemnych aut w swojej klasie... bo dla klientów wymagających więcej miejsca jest przecież Megane Scenic.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7653/modus-04.jpg',600,484) ) |
| --- | Modus prezentowany na targach z pewnością nieco różni się od modelu, którego produkcja niebawem się rozpocznie. W egzemplarzy zaprezentowanym publiczności zmontowano silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 115 KM. W seryjnych modusach gama silników będzie z pewnością oparta o jednostki Clio i Megane, zaś fakt, że targowy model wyposażono w silnik benzynowy 1,6 ma jedynie uzmysławiać, ze Modus jest pozycjonowany przez producenta nieco ponad Clio.
Trudno komentować czy oceniać model Modus, póki nie zobaczymy ostatecznej, produkcyjnej jego wersji. Z ulgą jednak przyjąć należy fakt, że Renault poszukuje innych, stylistycznie bardziej udanych koncepcji małego i pojemnego samochodu, niż produkowana obecnie Thalia.
Przeczytaj o innych premierach74. salonu samochodowego w Genewie.
Zobacz galerie zdjęć z 74. salonu samochodowego w Genewie.