Renault Grand Scenic na nowo
Dwa miesiące po premierze modelu Scenic Renault uzupełniło gamę o odmianę Grand. Auto zostanie wprowadzone do sprzedaży do końca 2016 r.
Względem standardowej odmiany Grand Scenic jest o 15 mm wyższe (1 660 mm), dłuższe o 75 mm (4 634 mm) i szersze o 20 mm (1 865 mm). Zwiększyły się też prześwit (o 30 mm - do 160 mm), rozstaw osi (o 35 mm - do 2 804 mm) i bagażnik (o 40 l - do 718 l). Styliści zastosowali mocno podkreśloną linię tyłu, pionowe światła tylne, szklany dach panoramiczny, aluminiowe relingi dachowe oraz grafitowy tylny dyfuzor. Elementem charakterystycznym są również 20-calowe koła - będzie to jedyny dostępny rozmiar.
We wnętrzu znajduje się przesuwna konsola centralna. Po przesunięciu do przodu tworzy ona całość z deską rozdzielczą, wsuwając się pod pionowo ustawiony ekran systemu R-LINK 2. Uzyskany w ten sposób efekt "kokpitu" zbliżony jest do rozwiązań stosowanych w hatchbackach z jednoczesnym zachowaniem typowego dla vana wysoko umieszczonego fotela kierowcy. W zależności od kraju Grand Scenic będzie oferowany w wersji 5- i 7-miejscowej. Łączna pojemność schowków w kabinie wynosi 63 litry.
Podobnie jak klasycznego Scenica, model Grand wyposażono seryjnie w system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. Za dopłatą oferowane będzie system utrzymywania pasa ruchu czy wyświetlacz head-up. Wśród dostępnych jednostek napędowych znajdziemy dwa "benzyniaki" (115 i 130 KM) oraz trzy Diesle (110 KM, 130 KM, 160 KM). Najsłabszy z nich będzie doposażony w elektryczny układ wspomagający Hybrid Assist, który odzyskuje energię podczas hamowania i wspomaga pracę jednostki spalinowej.
Nie są jeszcze znane ani cennik, ani specyfikacja przewidziane na rynek polski.
Źródło: Renault
ll