Renault Clio R.S. 16
Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1
Renault przygotowało jubileuszową i koncepcyjną zarazem wersję swojego najpopularniejszego modelu. Clio R.S. 16 powstało by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport, oraz powrót producenta to rywalizacji w [ Formule 1 ]( http://autokult.pl/105,james-hunt-gwiazda-rocka-w-formule-1 ).
Renault przygotowało jubileuszową i koncepcyjną zarazem wersję swojego najpopularniejszego modelu.
Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.
Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.
Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.