Renault Clio R.S. 16 

Renault przygotowało jubileuszową i koncepcyjną zarazem wersję swojego najpopularniejszego modelu. Clio R.S. 16 powstało by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport, oraz powrót producenta to rywalizacji w [ Formule 1 ]( http://autokult.pl/105,james-hunt-gwiazda-rocka-w-formule-1 ).

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 6Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.

Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.

Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

/ 6Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.

Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.

Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

/ 6Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.

Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.

Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

/ 6Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.

Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.

Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

/ 6Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.

Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.

Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

/ 6Prototypowe Renault Clio R.S. 16 w barwach zespołu Formuły 1

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio R.S. 16 powstało, by uczcić 40-lecie sportowego działu koncernu - Renault Sport oraz powrót producenta do rywalizacji w Formule 1. Samochód oficjalnie zadebiutował podczas tegorocznego Grand Prix Monaco, a za jego kierownicą zasiadł Kevin Magnussen, kierowca francuskiego teamu F1.

Renault Sport wyposażyło prototypowe Clio w 275-konny silnik benzynowy osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Jednostkę napędową, układ przeniesienia napędu i układ chłodzenia zapożyczono z Megane R.S. Trophy. Przebudowano układ wydechowy, czym zajęła się firma Acrapovic, oraz zawieszenie tak, by sprostały osiągom samochodu.

Nadwozie zostało poszerzone o 60 mm, w przebudowanych nadkolach ulokowano 19-calowe obręcze. Cały samochód otrzymał barwy identyczne z tymi, w jakich w tym roku startują bolidy zespołu Renault Sport Formula 1 Team. Clio R.S. 16 zostało zaprojektowane i zbudowane w rekordowym czasie pięciu miesięcy.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3