Renault Avantime
None
Samochód dla konesera
Niewiele samochodów wywołuje taką sensację wśród użytkowników dróg. Każdy postój na parkingu sprawia, że wokół pojawiają się oglądający. Uwagę zwracają: agresywny przód, mocno osadzony tył, ogromna powierzchnia szyb i szklany dach.
Samochód dla konesera
Po pociągnięciu za klamkę najpierw uchylana jest boczna szyba (ruch szyby pozwala na lepsze domknięcie do uszczelki), drzwi odsuwają się od nadwozia, obracają na zawiasach i odchylają w stronę przodu karoserii. Wszystko odbywa się bezszelestnie, a trójfazowy mechanizm pozwala zachować szerokość otwarcia jak w innych samochodach.
Samochód dla konesera
Niewiele samochodów wywołuje taką sensację wśród użytkowników dróg. Każdy postój na parkingu sprawia, że wokół pojawiają się oglądający. Uwagę zwracają: agresywny przód, mocno osadzony tył, ogromna powierzchnia szyb i szklany dach.
Samochód dla konesera
Charakterystyczne są również potężne drzwi. Wielkie płaty mają po 140 cm długości i ważą po 50 kg. Wydają się być największą wadą Avantime.
Samochód dla konesera
Mniejszą wygodę ma za to kierowca. Jeżeli fotel jest przysunięty blisko deski rozdzielczej, kierujący musi przeciskać się obok drzwi.
Samochód dla konesera
Swobodny dostęp do wnętrza mają jednak tylko osoby wsiadające na tylne siedzenia. Wystarczy odchylić przedni fotel, by uzyskać dostęp znacznie lepszy niż w większości tradycyjnych samochodów.
Samochód dla konesera
Odmienność Avantime poczujemy jeszcze przed uruchomieniem silnika. Jeżeli będziemy chcieli zapiąć pasy, górnego punktu ich mocowania musimy szukać w oparciu fotela. Ponieważ Avantime nie ma bocznych słupków - cały pas umieszczono w zewnętrznej części fotela.
Samochód dla konesera
Kolejną innowację znajdziemy w dachu, przy osłonie wstecznego lusterka. Są tam trzy przyciski. Pierwszy odpowiedzialny za sterowanie osłaniającą dachowe okno roletą, drugi za jego otwieranie, a trzeci za stworzenie... kabrioletu. Wciśnięcie go powoduje, że boczne szyby jadą w dół, a okno dachowe (stanowiące połowę połowę powierzchni dachu uchyla się.
Samochód dla konesera
Ponieważ Avantime nie ma słupków bocznych, całe wnętrze jest odsłonięte. Oczywiście nad głowami nadal jest stabilna konstrukcja ramy dachu. Jazda tym Renault dostarcza podobnych wrażeń jak podróż dawnymi samochodami typu targa.
Samochód dla konesera
Dla lubiących zamkniętą przestrzeń przygotowano nowy system klimatyzacji. Urządzenie pochodzące z Renault Espace zmodyfikowano: wzdłuż ścian i sufitu powstała kurtyna powietrzna, zapewniająca stały komfort termiczny.