Renault 19 

None

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

/ 825 lat popularnego kompaktu

Obraz
© zdjęcie producenta

Ćwierć wieku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Sprzedawany do 1995 r. również w polskich salonach był jednym z najważniejszych samochodów marki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Od początku lat 80. na rynkach zachodnioeuropejskich odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 r., kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był dziełem zespołu stylistów Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto komputera, który wykonał model 3D nadwozia 3 lub 5-drziowego hatchbacka. Sylwetka była dopracowana pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wyniósł 0,31. Po zapoznaniu się z projektem ówczesny dyrektor generalny firmy, Georges Besse, uznał go za absolutny priorytet. W czerwcu 1986 r. rozpoczęły się testy drogowe kilkudziesięciu prototypów, które przeprowadzono od afrykańskiej sawanny do okolic koła podbiegunowego w Finlandii - łącznie auta przejechały 7,5 mln km.

W maju 1988 r. fabrykę w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, zaś oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 r. podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Auto przyjęto entuzjastycznie - liczba zamówień przekraczała prognozy Renault. Przygotowano specjalny spot reklamowy z udziałem Christophera Lambera, który nawiązywał do legendarnego thrillera "Szczęki" oraz filmu o Jamesie Bondzie.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka