Raport TÜV 2019. Samochody z największymi problemami w pierwszych latach

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP | Darek Delmanowicz
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 7Kłopoty także w nowszych

Obraz
© PAP | Darek Delmanowicz

Zakup nowego samochodu to przyjemność. Nie tylko dlatego, że możemy używać go jako pierwsi, ale też dlatego, że spodziewamy się jego niezawodności. Niestety, czasem można się przeliczyć. Oto auta segmentów B, C i D, które mimo mało zaawansowanego wieku miały najwięcej niedomagań.

Aż 8,8 mln obowiązkowych badań technicznych posłużyło niemieckiej organizacji TÜV do stworzenia rankingu aut na rok 2019. Opublikowaliśmy już ogóle wyniki zestawienia, a także najmniej awaryjne auta najpopularniejszych segmentów - B, C oraz D - wśród nieco starszych egzemplarzy. Teraz czas na te, które mimo niewielkiego stażu na drogach wzbudziły najwięcej zastrzeżeń diagnostów. Obok nazwy modelu podajemy jego średni przebieg w tys. km oraz odsetek aut, w których podczas przeglądu wykryto poważne problemy.

/ 7Auta segmentu B liczące 2 i 3 lata

Obraz
© Materiały prasowe

Dacia Logan: średni przebieg - 53 tys. km; odsetek poważnych usterek - 14,6 proc.
Fiat Punto: 33 tys. km; 12,1 proc.
Dacia Sandero: 36 tys. km; 11,0 proc.
Kia Rio: 34 tys. km; 9,5 proc.
Nissan Micra: 29 tys. km; 7,9 proc.
Citroen C3: 34 tys. km; 7,6 proc.
Ford B-Max: 30 tys. km; 7,3 proc.
Mazda 2: 28 tys. km; 7,2 proc.
Seat Ibiza: 37 tys. km; 7,2 proc.
Nissan Juke: 35 tys. km; 7,1 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 5,9 proc.

/ 7Auta segmentu C liczące 2 i 3 lata

Obraz
© Materiały prasowe

Kia Sportage: średni przebieg - 42 tys. km; odsetek poważnych usterek – 11,7 proc.
Dacia Lodgy: 41 tys. km; 10,7 proc.
Dacia Duster: 46 tys. km; 10,5 proc.
Citroen Berlingo: 48 tys. km; 8,3 proc.
Volkswagen Caddy: 56 tys. km; 8,3 proc.
Citroen C4 Picasso: 53 tys. km; 8,2 proc.
Skoda Octavia: 69 tys. km; 7,2 proc.
Volkswagen Touran: 61 tys. km; 7,0 proc.
Renault Megane: 53 tys. km; 6,8 proc.
Kia cee'd: 42 tys. km; 6,8 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 5,9 proc.

/ 7Auta segmentu D liczące 2 i 3 lata

Obraz
© Materiały prasowe

Volkswagen Sharan: średni przebieg - 65 tys. km; odsetek poważnych usterek - 10,5 proc.
Seat Alhambra: 59 tys. km; 9,9 proc.
Ford S-Max: 70 tys. km; 8,5 proc.
Volkswagen CC: 58 tys. km; 2,8 proc.
Volkswagen Passat: 81 tys. km; 8,2 proc.
Ford Galaxy: 71 tys. km; 7,6 proc.
Opel Insignia: 66 tys. km; 7,5 proc.
Skoda Superb: 74 tys. km; 7,2 proc.
Mazda 6: 50 tys. km; 6,8 proc.
Volvo S60/V60: 61 tys. km; 5,7 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 5,9 proc.

/ 7Auta segmentu B liczące 4 i 5 lat

Obraz
© Materiały prasowe

Peugeot 206: średni przebieg - 53 tys. km; odsetek poważnych usterek - 28,0 proc.
Dacia Logan: 83 tys. km; 21,8 proc.
Fiat Punto: 54 tys. km; 17,1 proc.
Hyundai i20: 52 tys. km; 15,8 proc.
Dacia Sandero: 59 tys. km; 15,7 proc.
Nissan Micra: 45 tys. km; 14,3 proc.
Citroen C3: 55 tys. km; 13,9 proc.
Nissan note: 58 tys. km; 13,1 proc.
Seat Ibiza: 61 tys. km; 12,1 proc.
Opel Corsa: 52 tys. km; 11,1 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 10,3 proc.

/ 7Auta segmentu C liczące 4 i 5 lat

Obraz
© Materiały prasowe

Renault Kangoo: średni przebieg - 71 tys. km; odsetek poważnych usterek – 17,8 proc.
Dacia Duster: 73 tys. km; 17,5 proc.
Dacia Lodgy: 60 tys. km; 16,4 proc.
Skoda Octavia: 98 tys. km; 15,5 proc.
Kia Sportage: 67 tys. km; 15,2 proc.
Renault Megane: 74 tys. km; 13,7 proc.
Citroen Berlingo: 75 tys. km; 13,6 proc.
Volkswagen Touran: 89 tys. km; 13,1 proc.
Volkswagen Tiguan: 69 tys. km; 13,0 proc.
Nissan Qashqai: 68 tys. km; 12,8 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 10,3 proc.

/ 7Auta segmentu D liczące 4 i 5 lat

Obraz
© Materiały prasowe

Volkswagen Sharan: średni przebieg - 96 tys. km; odsetek poważnych usterek - 18,7 proc.
Seat Alhambra: 90 tys. km; 17,4 proc.
Ford Mondeo: 104 tys. km; 16,0 proc.
Ford Galaxy: 104 tys. km; 15,0 proc.
Volkswagen Passat: 113 tys. km; 13,8 proc.
Volkswagen CC: 90 tys. km; 13,7 proc.
Ford S-Max: 97 tys. km; 12,5 proc.
Mitsbishi Outlander: 77 tys. km; 11,5 proc.
Skoda Superb: 104 tys. km; 10,2 proc.

Średni odsetek poważnych niedomagań w tym przedziale wiekowym: 10,3 proc.

Ranking stworzony przez TÜV to ciekawa lektura. Należy jednak pamiętać, że jego źródłem były wyniki obowiązkowych badań technicznych. Diagności nie mogli więc mieć wiedzy na temat usterek samochodów, które zostały usunięte przed wizytą w stacji kontroli pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne