DEKRA
Raport usterkowości używanych aut sporządzany przez organizację DEKRA opiera się na wynikach badań technicznych z minionych dwóch lat. Przypomnijmy, iż przeglądy okresowe u naszych zachodnich sąsiadów wykonuje się co dwa lata. Najnowszy ranking awaryjności powstał na bazie 15 mln takich kontroli. Uwzględniono jedynie te modele, dla których przebadano co najmniej 1000 egzemplarzy.
Wszystkie badane modele przypisane są do dziewięciu różnych klas (mini, kompaktowe, średnia, wyższa średnia/wyższa, sportowe, terenowe, vany, małe dostawcze, dostawcze). Oddzielną kategorią są tzw. "klasyki ilościowe", czyli modele, które już od dłuższego czasu nie są produkowane. Analizowanych jest pięć głównych grup podzespołów (podwozie/układ kierowniczy, silnik/spaliny, karoseria/wnętrze, układ hamulcowy oraz instalacja elektryczna/elektroniczna/oświetlenie). Pomijane są usterki wynikające z błędnej eksploatacji, np. wycieraczek bądź opon. Każdy wykryty problem klasyfikuje się jako poważny bądź drobny.
Zebrane dane prezentowane są, poza podziałem na segmenty rynkowe, w trzech grupach przebiegu - 0-50 tys. km, 50-100 tys. km oraz 100-150 tys. km, zaś dla klasyków, w miejsce pierwszej kategorii wprowadzono przebieg 150-200 tys. km.
Poza wartościami usterkowości dla każdego modelu w każdym zakresie przebiegu, wylicza się dla każdego przebadanego modelu również wskaźnik usterkowości DEKRA (DMI), który pozwala porównać ze sobą modele z różnych klas.