Polska premiera Range Rovera Evoque będzie miała miejsce 10 sierpnia 2011 w Warszawie. Podobnie jak w innych częściach światach, też u nas odbędzie się duża impreza z udziałem gwiazd showbiznesu.
Firma Land Rover znana jest z produkcji samochodów terenowych najwyższej klasy. Nawet luksusowe Range Rovery to auta, które poradzą sobie w każdych warunkach. Ostatnio jednak firma postanowiła spróbować swoich sił w tworzeniu modnych akcesoriów, bo chyba tak trzeba nazwać Range Rovera Evoque. Jest to samochód wyróżniający się stylistyką, którego cel jest jeden - ma być modny. Nic dziwnego, że twarzą tego modelu (a właściwie "kreatywnym wsparciem marki") stała się Victoria Beckham. Nietypowa jest też kampania promocyjna - brytyjska firma nie chwali się stroną techniczną auta, a w zamian za to na całym świecie organizuje wielkie imprezy przedstawiające nowy model.
Prezentacja dla szerszej publiczności odbyła się podczas Targów Motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Imprezie towarzyszył szereg inicjatyw artystycznych. Pojawiły się ruchome galerie, w których prezentowano specjalne modele 3D inspirowane Range Roverem Evoque oraz Paryżem. Jedna z nich pojawiła się także w kilku największych miastach w Polsce, jako zapowiedź nadchodzącej premiery. Od tego momentu premierowym prezentacjom tego modelu towarzyszą widowiskowe wydarzenia artystyczne w ramach międzynarodowego tournee "Hello Evoque".
- Range Rover Evoque to samochód inspirowany najbardziej ekscytującymi miastami na świecie - tłumaczy przedstawiciel marki. - Opierając się na ich architekturze, designie i technologii stworzono samochód, który na nowo dopasowuje Range Rovera do klimatu miasta.
Czy to oznacza, że nowy Range Rover Evoque będzie ciągle brudny, śmierdzący ściekami i pełen ludzi? Skoro ma być podobny do architektury takich miast jak Nowy Jork, czy oznacza to prostokątny wygląd drapaczy chmur tej amerykańskiej metropolii? Niestety nie wytłumaczono. Pomysły i niedomówienia speców od reklamy nie przestaną nas zaskakiwać.
W całym zamieszaniu ucieka najważniejsza rzecz. Po pierwszych testach okazuje się, że Evoque nie tylko świetnie wygląda, ale też nieźle radzi sobie w terenie. Należy tutaj zaznaczyć, że ponieważ ma być głównie autem miejskim, to za możliwości terenowe odpowiada elektronika. Jest to pewnego rodzaju przełom, gdyż jest to jeden z pierwszych modeli, w którym komputery są całkiem udanym substytutem dla skomplikowanych rozwiązań mechanicznych.
sj