Rabaty na nowe samochody

Ile można wynegocjować w salonie samochodowym? Okazuje się, że całkiem sporo.

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

/ 10Skoda - do 25,8 tys. zł

Obraz
© Szymon Jasina

Sprzedaż jest nie tylko zwykłym przeprowadzaniem transakcji lecz sztuką. Szczególnie jeśli dotyczy drogich przedmiotów, a takimi bez wątpienia są samochody. Cenniki nowych aut nie zachęcają do kupna, ale to, co w nich znajdziemy, nie jest nieodwołalne. Dilerzy przekonują do siebie potencjalnych klientów rabatami, roztaczają przed zainteresowanymi wizję super okazji, która trafia się właśnie im i z której po prostu trzeba skorzystać. Ile można wynegocjować w salonie samochodowym? Okazuje się, że całkiem sporo.

W przypadku Skody rabat można otrzymać nawet na modele, które dopiero niedawno miały swój rynkowy debiut. Oto szczegóły:
Citigo - rabat 1 000 zł, maksymalnie do 4 200 zł,
Fabia - rabat 3 000 zł, maksymalnie do 6 200 zł,
Rapid - rabat 4 700 zł, maksymalnie do 9 800 zł,
Roomster - rabat od 9 150 zł, maksymalnie do 12 000 zł,
Octavia - rabat 1 000 zł, maksymalnie do 11 350 zł,
Yeti - rabat 5 700 zł, maksymalnie do 11 800 zł,
Superb - rabat 7 000 zł, maksymalnie do 25 800 zł.

/ 10Volkswagen - do 20 tys. zł

Obraz
© Piotr Mokwiński

W Volkswagenie oficjalnie nie ma żadnych rabatów, ale dla klientów VW Leasing, decydujących się na leasing samochodu przewidziane są całkiem wysokie kwoty. W przypadku klientów indywidualnych upusty są o niemal połowę niższe. Producent oferuje także wersje limitowane Perfectline z bogatszym wyposażeniem standardowym:

up! * - rabaty do 2 570 zł,
*
Polo
- rabaty do 9 510 zł (wersja przed modernizacją),
Golf *- rabaty do 12 280 zł,
*
Tiguan
- rabaty do 20 030 zł,
Passat - rabaty do 18 960 zł.

/ 10Toyota - do 15 tys. zł

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dealerzy Toyoty bardzo pilnują tajemnicy o wielkości rabatów i nie chwalą się nimi w serwisach ogłoszeniowych. Wszystko negocjuje się indywidualnie w salonie. Do większości modeli dorzucane jest dodatkowe wyposażenie w postaci alarmu, drugiego kompletu opon i dywaników. W zasadzie, w przypadku modeli kosztujących poniżej 100 000 zł, trudno znaleźć jakąś okazję. Na najdroższą RAV4?kę jeden z dealerów oferuje rabat 2 200 zł, a na Land Cruisera V8 kosztującego ponad 400 000 zł - 15 000 zł. Toyota chwali się natomiast na swojej stronie internetowej, że w przypadku zakupów na firmę i przy korzystaniu z pomocy finansowej, rabaty sięgają 11 000 zł.

/ 10Ford - do 21 tys. zł

Obraz
© Marek Wieliński

Strategia Forda jest znana od wielu lat. Producent oferuje rabaty na bogatsze wersje wyposażeniowe z X-em w nazwie. Handlowcy są jednak otwarci na negocjujących klientów:

Ka - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 500 zł,
Fiesta - rabaty od 5 500 zł, maksymalnie do 10 410 zł,
Focus - rabaty od 8 500 zł, maksymalnie do 13 640 zł,
Mondeo - rabaty od 12 500 zł, maksymalnie do 20 950 zł,
Kuga - rabat 9 100 zł, maksymalnie do 16 300 zł.

/ 10Opel - do 27 tys. zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemiecka marka oferuje pierwsze rabaty kilka miesięcy po debiucie każdego modelu. Wraz z wiekiem pojazdu rabaty rosną i obowiązują już przez cały okres sprzedaży:

Corsa - rabat 4 100 zł, maksymalnie do 8 200 zł,
Astra - rabat 6 000 zł, maksymalnie do 11 600 zł,
Meriva - rabat 5 000 zł, maksymalnie do 7 400 zł,
Mokka - rabat 4 000 zł, maksymalnie do 5 750 zł,
Insignia - rabat 5 000 zł, maksymalnie do 26 850 zł.

/ 10Kia - do 9,1 tys. zł

Obraz
© Piotr Mokwiński

Kia, wbrew tendencjom rynkowym, nie oferuje jeszcze oficjalnie rabatów na rocznik 2014, a dealerzy niezbyt chętnie chwalą się nimi na portalach ogłoszeniowych:

Picanto - rabaty do 500 zł,
Rio - rabaty do 1 700 zł,
Venga - rabaty do 2 435 zł,
cee'd - rabaty do 5 490 zł,
Optima - rabaty do 4 700 zł,
Sportage - rabaty do 9 190 zł.

/ 10Hyundai - do 11,5 tys. zł

Obraz
© Marek Wieliński

Hyundai idzie w ślady Volkswagena, oferując do swoich modeli pakiety wyposażenia dodatkowego w niższych cenach. Są też pierwsze oficjalne rabaty na rocznik 2014:

i10 - oficjalnie brak rabatu, maksymalnie do 600 zł,
i20 - rabat 2 500 zł, maksymalnie do 4 600 zł,
i30 - rabat 2 000 zł, maksymalnie 5 400 zł,
i40 - brak rabatu, maksymalnie do 11 500 zł,
ix35 - rabat 1 500 zł, maksymalnie do 10 000 zł.

/ 10Peugeot - do 21,3 tys. zł

Obraz
© Tomasz Budzik

Peugeot, podobnie jak Citroen, oferuje rabaty na większość swoich modeli w pierwszym roku od wprowadzenia na rynek. Dodatkowo proponuje premie za odkup starego auta:

208 - rabaty do 6 000 zł, maksymalnie do 10 300 zł,
2008 - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 5 100 zł,
301 - rabaty do 5 300 zł, maksymalnie do 8 000 zł,
308 - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 9 910 zł,
3008 - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 16 120 zł,
508 - rabaty do 15 400 zł, maksymalnie do 21 300 zł.

/ 10Renault - do 16 tys. zł

Obraz
© Piotr Mokwiński

Francuski producent oferuje oficjalne rabaty i promocyjne pakiety wyposażenia w korzystnej cenie:

Clio - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 6 960 zł,
Megane - rabat 5 500 zł, maksymalnie do 11 750 zł,
Captur - brak rabatów, maksymalnie do 7 000 zł,
Laguna - rabat 10 proc., maksymalnie do 13 proc.,
Scenic - rabat 8 000 zł, maksymalnie do 15 990 zł.

10 / 10Dacia - do 1500 zł

Obraz
© Piotr Mokwiński

W przeciwieństwie do Renault, Dacia nie oferuje oficjalnie żadnych rabatów. Na duże rabaty u dealerów też nie ma co liczyć. Niezależnie od modelu i wersji wyposażenia, rabat w wysokości 1 000 - 1 500 zł to maksimum, jakie można wynegocjować. Dealerzy najczęściej oferują na zachętę dywaniki, chlapacze i podłokietnik.

Rabaty to skuteczny sposób na przekonanie klienta do zakupu i rezygnacji z szukania ofert konkurencyjnych producentów. Niestety, te najwyższe zarezerwowane są dla firm kupujących samochody do floty lub chcących je leasingować. Przeważnie dotyczą też bogatych opcji wyposażeniowych.

Źródło: SAMAR

tb/

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła