Czasy kryzysu sprawiają, że producenci motoryzacyjni poszukują oszczędności. Jedną z najprostszych jej form jest ograniczenie kosztów pracy. Na taki właśnie krok zdecydował się Nissan, który postanowił przenieść część produkcji popularnego SUV-a do Rosji.
Qashqai to jeden z najlepiej sprzedających się w Europie samochodów o kompaktowych gabarytach i podwyższonym nadwoziu. Od czasu swojej premiery model ten produkowany jest w angielskich zakładach w Sunderland. By nadążyć z produkcją samochodu w liczbie zaspokajającej potrzebę rynku, brytyjska montownia pracuje na trzy zmiany. W 2011 r. z taśm produkcyjnych zjechało nieco ponad 301 tys. Qashqaiów. Część produkcji tego modelu zostanie przeniesiona do rosyjskiej fabryki Nissana w Petersburgu, gdzie wydajność w 2014 r. ma wzrosnąć do 100 tys. samochodów rocznie.
Odciążona fabryka w Sunderland w przyszłości zajmie się produkcją następcy modelu Note oraz europejskiej wersji elektrycznego Leafa.
Pozostaje jednak jedna wątpliwość. Czy rosyjska fabryka zapewni jakość montażu porównywalną z tym, co oferują brytyjskie zakłady?
Źródło: Automotive News Europe
tb/