Trwa ładowanie...
12-11-2007 21:17

Przewaga dzięki technice - nowe Audi A4

Przewaga dzięki technice - nowe Audi A4
d459rm9
d459rm9

Vorsprung durch Technik, czyli przewaga dzięki technice... W taki właśnie sposób Audi od lat promuje swoje samochody. Firma dokłada starań, by premiera każdego z nich przy okazji ustanawiała nowe standardy w klasie.

Nie inaczej było z najnowszą generacją Audi A4. Inżynierowie stawali na głowie, by układ jezdny oraz napęd uzyskał w testach wysokie noty, zaś styliści próbowali opracować nowoczesne, a zarazem eleganckie i ponadczasowe nadwozie.

Czyste linie nie są jednak pozbawione sportowego zacięcia. Duża atrapa, wydatne wloty powietrza w zderzaku oraz łagodnie opadająca linia dachu nadaje Audi zadziornego charakteru. Limuzyna mierzy aż 4,70 metra, co oznacza, że jest znacznie dłuższa od poprzednika, a także bardzo zbliżyła się do "starszego brata" – modelu A6. Co ciekawe, przedni zwis został znacznie skrócony, a mimo tego maska jest dłuższa niż w poprzedniej generacji Audi A4. Do rozwiązania zagadki wystarcza rzut okiem na dane techniczne, z których jednoznacznie wynika, że inżynierowie znacznie zwiększyli rozstaw osi. Oznacza to poprawę właściwości jezdnych, a także w oczywisty sposób wpłynęło na ilość miejsca w kabinie, którego dodatkową ilość najbardziej docenią pasażerowie tylnej kanapy.

d459rm9

W chwili rynkowego debiutu A4 będzie dostępne z pięcioma silnikami. Paletę otworzy jednostka o mocy 143 KM, a na szczycie znajdzie się 265-konny motor. Czterocylindrowy silnik benzynowy, podobnie jak jednostka wysokoprężna jest turbodoładowana. W obu zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, który niezbyt rozrzutnie obchodzi się z ropą lub benzyną.

Moc może trafiać na koła poprzez manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, przekładnię automatyczną Tiptronic lub bezstopniową przekładnię Multitronic. Jak przystało na Audi, klient może wybierać między napędem na przednią oś, a legendarnym napędem Quattro.

Audi podkreśla, że dzięki innowacyjnej konstrukcji układu przeniesienia napędu „A-czwórka” jest wyjątkowo dobrze wyważona, na skutek czego prowadzi się niezwykle łatwo i precyzyjnie. Zachowanie na drodze jest po części również zasługą zmodernizowanego zawieszenia, gdzie można znaleźć elementy wykonane z metali lekkich.

d459rm9

Wrażenia z jazdy potęguje stystem Audi drive select. Elektronika potrafi dopasować charakterystykę pracy silnika, automatycznej przekładni, układu kierowniczego i sztywność amortyzatorów do potrzeb kierowcy. Co ciekawe, siła tłumienia drgań jest dobierana indywidualnie dla każdego z kół. Na liście wyposażenia nie zabrakło też dynamicznego układu kierowniczego, który zmienia przełożenie zależnie od prędkości jazdy. W ten sposób przyjemność jazdy połączono z maksymalnym bezpieczeństwem.

Jakość wykończenia, jak we wszystkich Audi, stoi na najwyższym poziomie. Idealnie spasowane elementy wykonano z tworzyw najwyższej jakości. O skrzypieniu, czy trzeczeniu na nierównościach nie może być więc mowy. Audi jak zwykle zaproponuje kilka poziomów wyposażenia, jednak w każdej wersji pojawi się komplet poduszek powietrznych oraz elektronicznych „pomocników” kierowcy najnowszej generacji.

Samochód niebawem trafi do punktów sprzedaży. W chwili obecnej dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na najnowsze Audi A4. Cenę zdobywcy prestiżowej nagrody „Złotej Kierownicy 2007” otwiera kwota 125 000 zł.

Łukasz Szewczyk
fot. Samar

d459rm9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d459rm9
Więcej tematów