Trwa ładowanie...
14-03-2014 10:15

Przedłużono śledztwo ws. upadłości Autosanu

Przedłużono śledztwo ws. upadłości AutosanuŹródło: materiały prasowe
d4jdngl
d4jdngl

Prokuratura Okręgowa w Krośnie (Podkarpackie) przedłużyła śledztwo ws. upadłości fabryki Autosanu z Sanoka do 25 sierpnia br. Śledczy potrzebują więcej czasu m.in. na zgromadzenie potrzebnej dokumentacji.

Jak powiedział PAP w środę prokurator Robert Warunek z Prokuratury Okręgowej w Krośnie, obecnie zgromadzony materiał liczy już pięć tomów akt i siedem załączników.

- Wciąż jednak gromadzimy potrzebne dokumenty. Kiedy je otrzymamy, planujemy powołać specjalistę z zakresu m.in. analizy gospodarczej, który przygotuje sprawozdanie na temat zebranej dokumentacji. Oceni jej przydatność i kompletność. Następnie chcemy powołać biegłego z tego zakresu i wówczas wydana zostanie opinia, czy komuś postawimy zarzuty - wyjaśnił Warunek.

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października ub. r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie.

Pod koniec października ub. r. Zarząd Regionu Podkarpacie NSZZ "Solidarność" złożył do Prokuratury Okręgowej w Krośnie zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez b. właścicieli fabryki Autosan.

d4jdngl

W listopadzie prokuratura wszczęła śledztwo, w którym bada dwa wątki. Pierwszy dotyczy nadużycia zaufania w obrocie gospodarczym, chodzi o sprzedaż autobusów, maszyn i urządzeń po zaniżonej cenie. Mogło to spowodować szkody wielkich rozmiarów, czyli powyżej 1 mln zł. Drugi wątek dotyczy umyślnego bankructwa z zamiarem uszczuplenia należności wierzycieli. Chodzi o tworzenie innych firm i przeniesienie do nich majątku Autosanu.

Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ponownie zatrudnił 360 osób z prawie 500-osobowej załogi. Zakład wciąż produkuje m.in. autobusy i realizuje kontrakty zawarte przed upadłością.

Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 roku. Od 2001 r. firma projektowała i produkowała elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj