Volvo 850
Większość kierowców szukających trwałego i prostego w budowie samochodu za przystępną cenę kieruje uwagę w stronę niemieckich i japońskich konstrukcji. Warto jednak rozważyć szwedzką propozycję - Volvo 850. Skandynawski przedstawiciel klasy średniej oferowany był jako sedan i pakowne kombi od 1991 do 1996 roku praktycznie bez zmian. Wprowadzony w 1996 model V70 i S70 to tak naprawdę 850 po delikatnym liftingu.
Przestronne i dobrze wyposażone wnętrze wytrzymuje równie wiele, co mechanika auta. W wielu egzemplarzach trafimy na skórzaną tapicerkę, klimatyzację, czy rozbudowany zestaw audio.
W kwestii dostępnych jednostek napędowych możemy wybierać pomiędzy dieslem Volkswagena 2.5 TDI R5 o mocy 140 KM oraz niezniszczalnymi i mniej kłopotliwymi benzyniakami. Autorskie konstrukcje Volvo 2.0, 2.3 i 2.5 R5 generują od 126 do 250 KM. Przestrzegając zaleceń specjalistów, okazują się trwałe i stosunkowo tanie w serwisowaniu. Przyzwoity egzemplarz to wydatek 5-7 tysięcy złotych.