Wiele wskazuje na to, że czwarta generacja Astry będzie ostatnią produkowaną w Niemczech. Problemy finansowe Opla mogą wiązać się ze znacznym ograniczeniem produkcji w fabryce w Rüsselsheim, co będzie szansą na rozwój innych zakładów marki, w tym tego znajdującego się w Gliwicach.
Jak informuje Frankfurter Allgemeine Zeitung - drugi po Corsie najpopularniejszy model Opla doczeka się nowej generacji już w 2015 roku. Kolejna Astra miałaby być produkowana wyłącznie w angielskiej fabryce w Ellesmere Port oraz w Gliwicach. Dla brytyjskiego zakładu oznaczałoby to wzrost rocznej produkcji z 145 000 do 205 000 samochodów. Polska fabryka miałaby wtedy wytwarzać 240 000 samochodów w ciągu roku.
Mimo wprowadzenia do oferty całej gamy ciekawych i nowoczesnych modeli Opel ma poważne problemy finansowe. Od 1999 roku niemiecka marka przyniosła straty wysokości 19 miliardów dolarów, a sytuacja nadal się nie poprawia. Z tego powodu firma decyduje się na znaczące cięcia kosztów. Fabryki w Wielkiej Brytanii i w Polsce są zdecydowanie tańsze od niemieckiego zakładu, a dodatkowo łatwiej w nich dostosować produkcję do aktualnych potrzeb.
Pracownicy fabryki w Rüsselsheim zgodzili się już na zmniejszenie płac, jednak ostateczna decyzja dotycząca produkcji przyszłych modeli ma zostać podjęta przez General Motors w połowie maja 2012 r.
sj