Na Salonie Samochodowym w Genewie Lexus zaprezentował sporo nowości. Jest to trzecia generacja modelu RX, koncepcyjny model LF-LC, czwarta generacja serii GS oraz pakiety F-sport.
Znakiem rozpoznawczym modeli nowej serii Lexusa RX jest śmiała, oryginalna stylistyka przedniej części nadwozia, charakteryzująca markę i podkreślająca przynależność poszczególnych modeli do rodziny Lexusa.
Trapezowa, odwrócona górna część osłony chłodnicy i pochyła część dolna stanowią jednolity element, tworzący zarys klepsydry. Nowo opracowane zespolone reflektory z gładkimi kloszami, umieszczone nieco wyżej niż osłona chłodnicy, mogą być typu halogenowego, HID lub LED. W dolnej krawędzi reflektorów wbudowano diodowe światła do jazdy dziennej, które tworzą motyw strzały. Tylne zespolone lampy, w których teraz również zastosowano gładkie klosze, zostały przeprojektowane tak, aby silniej uwydatnić ich horyzontalność. Obecna gama 18 i 19-calowych kół ze stopu aluminium została poszerzona, dostępne są również cztery nowe kolory nadwozia.
W nowym RX zaoferowano szeroką gamę wariantów kolorystycznych wnętrza i rodzajów tapicerki, oraz nowe koło kierownicy i udoskonalony zespół wskaźników, a także drugiej generacji zdalny sterownik dotykowy . Wykonana ze skóry typu semianilina tapicerka, dzięki perforacji w kształcie diamentu odróżnia się teraz wyraźnie od tapicerki ze skóry o wykończeniu gładkim. Szwy foteli zostały poprawione poprzez zastosowanie grubszej nici oraz bardziej kontrastowych kolorów, a stylistykę deski rozdzielczej ożywiono poprzez dodanie matowo-srebrnej wstawki nad schowkiem.
Zespół wskaźników w RX 450h wyposażony jest w nowy wskaźnik stanu pracy hybrydowego układu napędowego. Jego oświetlenie zmienia się w zależności od warunków oraz wybranego trybu jazdy. Nowy sterownik dotykowy, porusza się tylko w jednej płaszczyźnie, czyli tak jak mysz komputerowa, a polecenie Enter jest realizowane poprzez naciśnięcie sterownika. Wyświetlacz multimedialny typu LED, obsługuje teraz tryb wieloekranowy. Pozwala to na równoczesne wyświetlanie i niezależną kontrolę trzech rodzajów informacji.
W uzupełnieniu trybów jazdy Normal i ECO, dodano nowy tryb Sport. Wszystkie trzy tryby jazdy mogą być wybierane bezpośrednio na kole kierownicy, natomiast tryb EV - tylko napęd elektryczny - może być obecnie uruchamiany osobnym włącznikiem.
W zakresie prędkości od 0 do 50 km/h model RX 450h porusza się automatycznie w trybie EV, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Tryb EV pozwala na spokojną miejską jazdę oraz zerową emisję CO2, na dystansie do 2 km. Podczas jazdy w trybie ECO, reakcja na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia jest ograniczana, a sterowanie układem klimatyzacji optymalizowane w celu zapewnienia bardziej ekonomicznej jazdy. Tryb Sport, został opracowany tak, aby zwiększyć moc silnika elektrycznego; maksymalizuje osiągi i zwrotność nowego RX 450h.
Wyróżniony nagrodą Eyes ON Design Award dla najlepszego auta koncepcyjnego na tegorocznym Detroit Motor Show, Lexus LF-LC debiutuje w Europie na Salonie Samochodowym w Genewie 2012. LF-LC, reprezentując nowy, bardziej sportowy wizerunek marki Lexus jest pojazdem całkowicie zorientowanym na kierowcę.
Podejmując wyzwanie japońskiej marki, dotyczące projektu koncepcyjnego sportowego coupe studio Calty w Newport Beach w Kaliforni starało się zredefiniować pojęcie stylistyki Lexusa. LF-LC prezentuje nowy język projektowania Lexusa, wyrażonego przez połączenie oryginalnej wciętej osłony z dynamicznymi kątami i współgrającymi liniami. Nie mogło również zabraknąć charakterystycznego motywu grota strzały w formie diodowych świateł do jazy dziennej.
Aby wnętrze nie stwarzało chłodnego nastroju nowoczesnej technologii wprowadzono wiele form organicznych i miękkich faktur. Kierowca jest otoczony głęboko wyrzeźbionymi bocznymi panelami oraz wysoką, zakrzywioną konsolą. Kabina wykończona jest tapicerką będącą połączeniem gładkiej skóry i zamszu, z obwódkami ze szczotkowanego metalu i aplikacjami z drewna. Fotele wzorowane są na fotelach aut wyścigowych. Kierownica w stylu wyścigowym wyposażona jest w zintegrowany przełącznik zmiany biegów i przycisk rozruchu silnika.
Aby uczynić jazdę autem intuicyjnym, LF-LC wyposażono w system dotykowych wyświetlaczy. 12,3-calowe ekrany LCD pokazują informacje i mapy. Dotykowy panel w konsoli środkowej umożliwia sterowanie systemem audio, układem klimatyzacji oraz systemem nawigacji, a także korzystanie z wyświetlanej na żądanie klawiatury dotykowej. Podobne wyświetlacze dotykowe umieszczone w drzwiach auta służą do sterowania szybami, lusterkami, ustawieniami foteli oraz indywidualnymi ustawieniami funkcji dotyczących rozrywki.
LF-CF z silnikiem umieszczonym z przodu i z napędem na tylne koła wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy. Osiągając moc ponad 500 KM i emisję CO2 poniżej 150 g/km, zapewnia on autu dynamikę oraz niskie zużycie paliwa.
Na Salonie Samochodowym w Genewie 2012 zostanie zaprezentowana nowa, czwarta generacja modelu Lexus GS. Będzie ona w sprzedaży na rynku europejskim w trzech wersjach: GS 250, GS 350AWD oraz flagowej GS 450h.
GS ma całkowicie nowe nadwozie oraz wnętrze. Dynamiczne linie karoserii z bardziej agresywną stylistyką przedniej części nadwozia, nawiązującej ro reszty modeli, zapewniają nowemu modelowi GS sylwetkę, odpowiednią dla sportowych sedanów Lexusa.
Nowe wnętrze oferuje pasażerom więcej miejsca i wyższy komfort. Osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach otrzymają większą o 30 mm ilość miejsca na nogi i nad głowami. Z kolei odległość foteli przednich od kolan pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach została zwiększona o 20 mm, a ilość miejsca nad głowami o 25 mm. Pojemność bagażnika w wersjach GS 250 i GS 350AWD wzrosła o ponad 30% dzięki modyfikacji tylnego zawieszenia , natomiast w wersji GS 450h - o ponad 60%, dzięki odpowiedniemu ustawieniu akumulatorów trakcyjnych.
W modelach nowej serii GS pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak energooszczędny układ klimatyzacji czy zdalny sterownik dotykowy drugiej generacji połączony z dużym wielofunkcyjnym wyświetlaczem.
GS 450h jest napędzany benzynowym silnikiem V6 oraz gruntownie zmodernizowaną jednostką elektryczną. Całkowita moc układu napędowego wynosi 345 KM. Dzięki temu GS 450h rozpędza się od 0-100 km/h w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wersja GS 250 jest napędzana nowym w gamie silnikiem V6 o pojemności 2,5 litra, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji zanieczyszczeń.
Aby umożliwić większej liczbie klientów dostęp do sportowego ducha Lexusa serii F, na Salonie Samochodowym w Genewie 2012 zaprezentowana zostanie gama modeli Lexus F SPORT obejmująca serie: CT, GS i RX.