Premiery Lexusa

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Na Salonie Samochodowym w Genewie Lexus zaprezentował sporo nowości. Jest to trzecia generacja modelu RX, koncepcyjny model LF-LC, czwarta generacja serii GS oraz pakiety F-sport.

Znakiem rozpoznawczym modeli nowej serii Lexusa RX jest śmiała, oryginalna stylistyka przedniej części nadwozia, charakteryzująca markę i podkreślająca przynależność poszczególnych modeli do rodziny Lexusa.

Trapezowa, odwrócona górna część osłony chłodnicy i pochyła część dolna stanowią jednolity element, tworzący zarys klepsydry. Nowo opracowane zespolone reflektory z gładkimi kloszami, umieszczone nieco wyżej niż osłona chłodnicy, mogą być typu halogenowego, HID lub LED. W dolnej krawędzi reflektorów wbudowano diodowe światła do jazdy dziennej, które tworzą motyw strzały. Tylne zespolone lampy, w których teraz również zastosowano gładkie klosze, zostały przeprojektowane tak, aby silniej uwydatnić ich horyzontalność. Obecna gama 18 i 19-calowych kół ze stopu aluminium została poszerzona, dostępne są również cztery nowe kolory nadwozia.

W nowym RX zaoferowano szeroką gamę wariantów kolorystycznych wnętrza i rodzajów tapicerki, oraz nowe koło kierownicy i udoskonalony zespół wskaźników, a także drugiej generacji zdalny sterownik dotykowy . Wykonana ze skóry typu semianilina tapicerka, dzięki perforacji w kształcie diamentu odróżnia się teraz wyraźnie od tapicerki ze skóry o wykończeniu gładkim. Szwy foteli zostały poprawione poprzez zastosowanie grubszej nici oraz bardziej kontrastowych kolorów, a stylistykę deski rozdzielczej ożywiono poprzez dodanie matowo-srebrnej wstawki nad schowkiem.

Zespół wskaźników w RX 450h wyposażony jest w nowy wskaźnik stanu pracy hybrydowego układu napędowego. Jego oświetlenie zmienia się w zależności od warunków oraz wybranego trybu jazdy. Nowy sterownik dotykowy, porusza się tylko w jednej płaszczyźnie, czyli tak jak mysz komputerowa, a polecenie Enter jest realizowane poprzez naciśnięcie sterownika. Wyświetlacz multimedialny typu LED, obsługuje teraz tryb wieloekranowy. Pozwala to na równoczesne wyświetlanie i niezależną kontrolę trzech rodzajów informacji.

W uzupełnieniu trybów jazdy Normal i ECO, dodano nowy tryb Sport. Wszystkie trzy tryby jazdy mogą być wybierane bezpośrednio na kole kierownicy, natomiast tryb EV - tylko napęd elektryczny - może być obecnie uruchamiany osobnym włącznikiem.

W zakresie prędkości od 0 do 50 km/h model RX 450h porusza się automatycznie w trybie EV, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Tryb EV pozwala na spokojną miejską jazdę oraz zerową emisję CO2, na dystansie do 2 km. Podczas jazdy w trybie ECO, reakcja na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia jest ograniczana, a sterowanie układem klimatyzacji optymalizowane w celu zapewnienia bardziej ekonomicznej jazdy. Tryb Sport, został opracowany tak, aby zwiększyć moc silnika elektrycznego; maksymalizuje osiągi i zwrotność nowego RX 450h.

Wyróżniony nagrodą Eyes ON Design Award dla najlepszego auta koncepcyjnego na tegorocznym Detroit Motor Show, Lexus LF-LC debiutuje w Europie na Salonie Samochodowym w Genewie 2012. LF-LC, reprezentując nowy, bardziej sportowy wizerunek marki Lexus jest pojazdem całkowicie zorientowanym na kierowcę.

Podejmując wyzwanie japońskiej marki, dotyczące projektu koncepcyjnego sportowego coupe studio Calty w Newport Beach w Kaliforni starało się zredefiniować pojęcie stylistyki Lexusa. LF-LC prezentuje nowy język projektowania Lexusa, wyrażonego przez połączenie oryginalnej wciętej osłony z dynamicznymi kątami i współgrającymi liniami. Nie mogło również zabraknąć charakterystycznego motywu grota strzały w formie diodowych świateł do jazy dziennej.

Aby wnętrze nie stwarzało chłodnego nastroju nowoczesnej technologii wprowadzono wiele form organicznych i miękkich faktur. Kierowca jest otoczony głęboko wyrzeźbionymi bocznymi panelami oraz wysoką, zakrzywioną konsolą. Kabina wykończona jest tapicerką będącą połączeniem gładkiej skóry i zamszu, z obwódkami ze szczotkowanego metalu i aplikacjami z drewna. Fotele wzorowane są na fotelach aut wyścigowych. Kierownica w stylu wyścigowym wyposażona jest w zintegrowany przełącznik zmiany biegów i przycisk rozruchu silnika.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Aby uczynić jazdę autem intuicyjnym, LF-LC wyposażono w system dotykowych wyświetlaczy. 12,3-calowe ekrany LCD pokazują informacje i mapy. Dotykowy panel w konsoli środkowej umożliwia sterowanie systemem audio, układem klimatyzacji oraz systemem nawigacji, a także korzystanie z wyświetlanej na żądanie klawiatury dotykowej. Podobne wyświetlacze dotykowe umieszczone w drzwiach auta służą do sterowania szybami, lusterkami, ustawieniami foteli oraz indywidualnymi ustawieniami funkcji dotyczących rozrywki.

LF-CF z silnikiem umieszczonym z przodu i z napędem na tylne koła wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy. Osiągając moc ponad 500 KM i emisję CO2 poniżej 150 g/km, zapewnia on autu dynamikę oraz niskie zużycie paliwa.

Na Salonie Samochodowym w Genewie 2012 zostanie zaprezentowana nowa, czwarta generacja modelu Lexus GS. Będzie ona w sprzedaży na rynku europejskim w trzech wersjach: GS 250, GS 350AWD oraz flagowej GS 450h.

GS ma całkowicie nowe nadwozie oraz wnętrze. Dynamiczne linie karoserii z bardziej agresywną stylistyką przedniej części nadwozia, nawiązującej ro reszty modeli, zapewniają nowemu modelowi GS sylwetkę, odpowiednią dla sportowych sedanów Lexusa.

Nowe wnętrze oferuje pasażerom więcej miejsca i wyższy komfort. Osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach otrzymają większą o 30 mm ilość miejsca na nogi i nad głowami. Z kolei odległość foteli przednich od kolan pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach została zwiększona o 20 mm, a ilość miejsca nad głowami o 25 mm. Pojemność bagażnika w wersjach GS 250 i GS 350AWD wzrosła o ponad 30% dzięki modyfikacji tylnego zawieszenia , natomiast w wersji GS 450h - o ponad 60%, dzięki odpowiedniemu ustawieniu akumulatorów trakcyjnych.

W modelach nowej serii GS pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak energooszczędny układ klimatyzacji czy zdalny sterownik dotykowy drugiej generacji połączony z dużym wielofunkcyjnym wyświetlaczem.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

GS 450h jest napędzany benzynowym silnikiem V6 oraz gruntownie zmodernizowaną jednostką elektryczną. Całkowita moc układu napędowego wynosi 345 KM. Dzięki temu GS 450h rozpędza się od 0-100 km/h w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wersja GS 250 jest napędzana nowym w gamie silnikiem V6 o pojemności 2,5 litra, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji zanieczyszczeń.

Aby umożliwić większej liczbie klientów dostęp do sportowego ducha Lexusa serii F, na Salonie Samochodowym w Genewie 2012 zaprezentowana zostanie gama modeli Lexus F SPORT obejmująca serie: CT, GS i RX.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła