Abarth Grande Punto S2000
Dane techniczne:
Silnik to 4-cylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1997 cm3, zamontowana poprzecznie z przodu, opracowana przez FPT Racing. Dysponuje mocą 270 KM, osiąganą przy 8250 obr./min. z kołnierzem f 64 (zgodnie z homologacją). Maksymalny moment obrotowy to 222 Nm przy 6500 obr./min., a silnik kręci aż do 8500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia z 6 przełożeniami, sterowana oczywiście sekwencyjnie z czołowym przełączaniem i cut-off przy zmianie. O odpowiednią trakcję dba przedni, centralny oraz tylny mechanizm różnicowy (mechaniczny z rampami i sprzęgłami do zmiany procentów blokowania). Prędkość maksymalna 190 km/h nie powala, jednak absolutnie wystarcza na kręte odcinki specjalne.
Zawieszenie jest równie istotne jak silnik. Abarth S2000 zarówno z przodu, jak i z tyłu posiada układ typu MacPherson. Wszystkie amortyzatory są oczywiście regulowane. Kolejny istotny element to układ hamulcowy. Przednie zaciski z 4 tłoczkami jest monolityczny, z tarczami z przodu w rozmiarze 355 mm (na asfalt) oraz 300 mm (na nawierzchnię szutrową). Tylne zaciski, również z czterema tłoczkami i tarczami w rozmiarze 300 mm niezależnie od nawierzchni.
Nadwozie znacznie odbiega od seryjnej wersji Grande Punto. Poszerzone błotniki z przodu i z tyłu oraz wielki tylny spojler dla zwiększenia stabilności podczas jazdy. S2000 wykorzystuje dwa rodzaje felg. Większe, 18-calowe na asfalt, oraz mniejsze, 15-calowe na szutry.
Wymiary:
Długość: 4030
Szerokość: 1800
Wysokość: w zależności od ustawienia
Rozstaw osi: 2510
Masa (minimum określone przez FIA): 1150 kg (asfalt), 1200 kg (szuter)