Praga R1 

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

/ 8Motoryzacja po słowacku

Obraz
© zdjęcie producenta

Na motoryzacyjnej mapie świata Słowacja kojarzona jest fabrykami globalnych koncernów, a nie z rodzimą produkcją. Trudno też mówić o znaczących tradycjach motoryzacyjnych tego kraju. Jednak nasi południowi sąsiedzi mają się czym pochwalić. Praga jest zespołem wyścigowym, który tworzy własne konstrukcje budowane z myślą o torze.

Praga R1 to bolid wyścigowy stworzony z myślą o zabawie na torze. Ma to być samochód o dobrych osiągach, ale też wysokim bezpieczeństwie. Mierzące 4144 mm długości, 1800 mm szerokości i 965 mm auto zostało oparte o monocoque z włókna węglowe. Nadwozie zbudowano natomiast z włókna szklanego i karbonu połączonego z kevlarem. Cała konstrukcja waży jedynie 592 kg.

Za napęd Pragi R1 odpowiada 2-litrowy wyścigowy silnik Renault Sport Formula 2010 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro