Pozory nie mylą

Obraz

Ostre linie niska, szeroka i przysadzista sylwetka, do tego osiemnastocalowe koła i biały kolor - to nie auto z amerykańskiego teledysku tylko japoński pomysł na limuzynę klasy średniej.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Lifting jakiemu poddano auto wyszedł mu na dobre. Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód wygląda bardziej zadziornie od poprzednika. Charaktery dodają mu niewątpliwie przedni oraz tylny zderzak, przez producenta nazwany jako sportowy czy niewielki spoiler na klapie dużego bagażnika - 462 litry.

Jednak delikatne przeróbki stylistyczne karoserii auta to nie wszystko. Accord otrzymał całkowicie nową płytę podłogową. Dzięki niej oraz zwiększonemu rozstawowi kół i osi wnętrze auta jest bardziej przestronne od poprzedniczki. Również dzięki nowym nastawom ta mierząca prawie pięć merów limuzyna prowadzi się pewnie i stabilnie.

* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ ACCORDA * Zmiany zaszły również pod maską samochodu. Silniki jakie oferowała Honda zostały skonstruowane od nowa lub gruntownie przebudowane. Tak się stało z motorem benzynowym o pojemności 2.4 l. Silnik dysponuje mocą 201 KM oraz momentem 234 Nm. Dzięki temu auto rozpędza się do pierwszej setki w 8,1 sek. Natomiast prędkość maksymalna, jaką podaje producent, to 227 km/h.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Auto nie tylko jest szybsze ale również bardziej oszczędne. Japończycy twierdzą, że auto z tym silnikiem potrzebuje średnio 9 l na przejechanie 100 km. Jednak rzeczywistość nieco odbiega od teorii. Wynik średni może wzrosnąć nawet do 11 litrów. Na szczęście na tarczy obrotomierza producent umieścił diody, które podpowiadają kiedy zmieniać przełożenia. Dzięki stosowaniu się do poleceń, auto nie jeździ zbyt dynamicznie, jednak spalanie jest w pobliżu teoretycznych wartości.

Sześciostopniowa, manualna przekładnia pracuje doskonale. Przełożenia są krótkie i precyzyjne. W dolnym zakresie obrotów auto sprawia wrażenie ospałego. Jednak jeśli obroty silnika przekroczą wartość czterech tysięcy, auto zmienia się ze spokojnej limuzyny w piekielnie szybki i zrywny pojazd. Kokpit jest zaprojektowany nowocześnie i z polotem. Pozorny chaos już po chwili nabiera sensu i przejrzystości. Niestety obsługa niektórych systemów może przysporzyć kłopotu, zawłaszcza osobom nie znającym języka angielskiego. Chodzi między innymi o podłączenie telefonu przez Bluetooth.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Jako wadę można uznać również brak zintegrowanej z kokpitem nawigacji. Urządzenie można dokupić, jako opcję, jednak jest ono doczepiane na wysięgniku z lewej strony zegarów.

Miejsca w kabinie jest dość dla czterech dorosłych osób. Dzięki dużym i wygodnym fotelom oraz głębokiej tylnej kanapie każda podróż upłynie wygodnie. W wersji Executive jazdę umili dodatkowo bardzo dobry zestaw audio z 10 głośnikami oraz zmieniarką na sześć płyt CD.

* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ ACCORDA * Honda Accord, bo o niej mowa od zawsze walczy z Toyotą Avensis czy Volkswagenem Passatem. Kierowców, którzy choć raz zdecydowali się na podróż "Japończykiem" i poznali się na lubiącym wysokie obroty silniku 2.4 l nie trzeba przekonywać co jest dobre. Nowy Accord z mocnym silnikiem nie dość, że potrafi wygodnie wozić swoich pasażerów, to umie również dostarczyć frajdy z jazdy.

Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯