| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11998/p0033749-550.jpeg',550,407) ) |
| --- | Niemiecki sportsman od lat wyzwala wielkie emocje. Pod karoserią auta, jakich wiele spotykamy na ulicach skrywa niedźwiedzią siłę oraz osiągi na miarę Porsche. Czy nowy model dorówna kultowym poprzednikom?
Na pierwszy rzut oka maszyna niewiele różni się od wersji przeznaczonych dla Kowalskiego. Ot, zwykłe coupe z pakietem ospojlerowania... To jednak pozory. M3 otrzymało z seryjnej wersji jedynie płytę podłogową, drzwi i przednie lampy. Reszta została zaprojektowana specjalnie na potrzeby bawarskiego sportowca. Maska z efektownymi przetłoczeniami i wlotami powietrza została wytłoczona z aluminium, a dach uformowano z włókna węglowego. By podkreślić sportowe aspiracje „eMki” ten ostatni nie jest pokrywany lakierem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11999/p0033753-550.jpeg',550,407) ) |
| --- | Błotniki zostały poszerzone, by pomieścić 19-calowe felgi i szerokie opony, a w przednich wycięto dodatkowe wloty powietrza, które dodatkowo ozdobiono logiem firmy M Gmbh. Standardowe lusterka ustąpiły miejsca mniejszym i bardziej opływowym. Nie gorzej prezentuje się tylna partia nadwozia. Potężne opony, cztery rury wydechowe i dyskretny spojler na klapie bagażnika podkreślają możliwości samochodu. Elementy z tworzyw sztucznych zauważalnie zredukowały masę M3, a także obniżyły położenie środka ciężkości. Wraz ze sztywnym zawieszeniem z aluminiowymi wahaczami pozwoli na pokonywanie wiraży z niebywałymi wręcz prędkościami.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11999/p0033755-550.jpeg',550,409) ) |
| --- | BMW nie ogłosiło jeszcze, jaki silnik zadba, by po dodaniu gazu coupe zamieniało się w ognisty rydwan, jednak najprawdopodobniej będzie to 8-cylindrowa jednostka o pojemności czterech litrów. Jak przystało na produkty sygnowane logiem M Power, silnik będzie kochał wysokie obroty, przy których kierowca będzie miał do dyspozycji 420 KM i 400 Nm. Zastosowanie lekkich i kutych materiałów pozwoli ustawić ogranicznik obrotów na ponad 8000/min. Układ zmiennych faz rozrządu Bi-VANOS sprawi, że spora część mocy i momentu obrotowego będzie dostępna od najniższych obrotów.
Dodatkową porcję emocji podczas jazdy zagwarantuje automatyczna skrzynia DSG. Dwa sprzęgła oraz doskonała mechanika będą zmieniały biegi w tempie karabinu maszynowego. Klienci, którzy nie potrafią sobie wyobrazić dynamicznego podróżowania bez mieszania lewarkiem w podłodze będą mogli wybrać 6-stopniową skrzynię manualną. Pozostanie się wówczas pogodzić z nieznacznie gorszymi osiągami...
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11999/p0033757-550.jpeg',408,550) ) |
| --- | Osiągi pojazdu zmuszą kierowcę do ostrożnego operowania pedałem gazu. Jak przystało na prawdziwego sportowca, cała moc trafi na tylne koła. Przyśpieszenie do „setki” zajmie niewiele ponad 4 sekundy, a maksymalnie będzie można pojechać 250 km/h. Elektroniczny ogranicznik prędkości, tradycyjny już dla niemieckich supersamochodów z pewnością będzie można usunąć za niewielką opłatą.
W BMW M3 rozsądek spotyka się z szaleństwem. Osiągi najwyższej próby z karoserią, jakich wiele przemieszcza się po ulicach. Jednak cena, która z pewnością przekroczy 70 000 euro sprawi, że maszyna będzie dostępna dla wybranych. Wbrew pozorom cena będzie wyjątkowo dobrze skalkulowana. Konkurencyjne pojazdy o możliwościach BMW M3 kosztują znacznie ponad 100 000 euro...