| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11844/160207aud-550.jpeg',550,383) ) |
| --- | Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Nic dziwnego, że producenci kabrioletów zaczynają prezentować modele, które wyznaczą trendy w nachodzącym sezonie. Audi TT Roadster jest nie tylko piękne, ale i doskonałe pod względem technicznym...
Nie od dziś wiadomo, że kabriolet kupuje się ze względu na jego prezencję. Nowy TT Roadster nawiązuje stylistycznie do wersji coupe, więc nabywca może być pewien, iż każdy obejrzy się za jego samochodem. Audi dołożyło starań, by nadwozie samochodu imponowało także pod względem technicznym. Konstrukcja nośna została wykonana w 58% z aluminium, a jej zoptymalizowane zwiększyło podatność na skręcanie aż o 120% względem poprzednika!
Karoseria Audi TT nieznacznie urosła, dzięki czemu na pasażerów oraz ich bagaż czeka więcej miejsca. Powiększony rozstaw kół poprawił z kolei stabilność na szybko pokonywanych zakrętach. Powyżej 120 km/h prezencja „TeTetki” staje się jeszcze bardziej bojowa za sprawą spojlera wysuwającego się z klapy bagażnika.
Nowe Audi TT Roadster będzie oferowane z dwoma silnikami. Bazowa jednostka napędowa 2.0 TFSI rozwija 200 KM i 280 Nm, co pozwoli rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6.5 sekundy i uzyskać 235 km/h. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11844/160207-b-aud-550.jpeg',550,382) ) |
| --- | Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbosprężarką nie jest wyłącznie demonem prędkości. Kto potrafi delikatnie operować pedałem gazu, nie będzie musiał często odwiedzać stacji benzynowych. Podstawowa odmiana Audi TT będzie dostarczana na kołach 225/50 R 17 i z napędem na przednią oś.
Osoby pragnące bardziej intensywnych podmuchów wiatru we włosach powinny zdecydować się na Audi z silnikiem 3.2 V6 oraz napędem Quattro. 250-konny potwór rozpędza się do „setki” w jedyne 5,9 sekundy i przyśpiesza aż do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej, czyli 250 km/h. Wersja 3.2 otrzymuje w standardzie większe koła - 245/40 R 18 oraz wzmocnione hamulce. Dla obu wariantów Roadstera przewidziano opcjonalne, 19-calowe alufelgi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11844/160207-c-aud-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Klient będzie mógł też wybierać między 6-biegową, manualną skrzynią biegów, a 6-stopniowym automatem "S tronic". Ostatni - dzięki dwóm sprzęgłom - zmienia przełożenia sprawniej, niż najlepszy kierowca wyścigowy. Po przyciśnięciu manetki wyższy bieg zostaje wybrany w zaledwie 0,2 sekundy! Nowoczesne rozwiązania były od zawsze w cenie, a kto chciałby mieć w zamówionym samochodzie ultraszybką przekładnię, musi przygotować dodatkowe 8000 PLN.
Na pasjonatów nowinek technicznych czeka również zawieszenie z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia. Komputer sterujący jego pracą bierze pod uwagę jakość drogi, a nawet sposób, w jaki kierowca zmienia biegi. Przygotowano oczywiście magiczny przycisk „Sport”, którego użycie zmieni całkiem komfortowego Roadstera w bezkompromisowo twardego sprintera. W trybie sportowym ingerencja układu ESP jest mniejsza, co pozwala na odrobinę szaleństwa na drodze. Mimo tego Audi pozostanie bezpiecznym i bardzo poprawnym samochodem. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11844/160207-a-aud-000.jpeg',550,381) ) |
| --- | Dość powiedzieć, że podczas deszczu elektronika dba o osuszanie hamulców!
Fajerwerki techniczne mogą sprawić, że można ulec złudzeniu, iż nowy kabriolet ze stajni Audi to dzika maszyna, która czuje się najlepiej na torze wyścigowym. Zajęcie miejsca w kubełkowym fotelu rozwiewa jednak wszelkie wątpliwości... Co prawda trudno narzekać na nadmiar miejsca – kabina Audi przypomina ubranie idealnie otaczające ciało – to skórzana tapicerka, aluminiowe inkrustacje i automatyczna klimatyzacja dbają dobre samopoczucie podróżnych. O wrażenia słuchowe zapewnią nie tylko dwie wydechowe, ale także doskonały system audio, który odtwarza również pliki mp3.
Cennik nowego Audi TT będzie otwierała kwota około 150 000 PLN.