Nowy Volkswagen Scirocco GT24 pierwszy start zakończył podwójnym zwycięstwem w klasie w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgring. Prowadzone przez tak doskonałych kierowców jak Jimmy Johansson (S), Florian Gruber (D), Thomas Mutsch (D) i Hans-Joachim Stuck (A) oraz Carlos Sainz (E), Giniel de Villiers (RPA), Dieter Depping (D) i jeszcze raz Hans-Joachim Stuck (A) dwa sportowe coupe o mocy 325 KM pokazały swoje możliwości przed prawie 200-tys. publicznością.
Zajęły pierwsze i drugie miejsce w silnie obsadzonej klasie samochodów z dwulitrowymi silnikami z turbodoładowaniem, a w ogólnej klasyfikacji 219 startujących zespołów uplasowały się na pozycjach 11. i 15. przed licznymi mocniejszymi samochodami sportowymi. Trzecie fabryczne coupe, prowadzone przez dr Ulricha Hackenberga (D), Bernda Ostmanna (D), Matthiasa Malmedie (D) i Altfrida Hegera (D) zajęło piątą pozycję w klasie i 32. w klasyfikacji ogólnej.
„To wyśmienity rezultat dla nowego Scirocco: podwójne zwycięstwo w swojej klasie i jedenasta pozycja w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu podkreślają sportowy charakter i niezawodność nowego coupe Volkswagena - wyjaśnił Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju Urlich Hackenberg. „Chciałbym podziękować wszystkim, którzy wspierali ambitny i odważny projekt poddania Scirocco najtrudniejszym sprawdzianom w sporcie motorowym jeszcze przed jego wprowadzeniem na rynek.” Zadowolony jest również Dyrektor ds. Sportu Motorowego - Kris Nissen: „Stworzenie, zbudowanie i przetestowanie wyścigowego Scirocco trwało tylko 75 dni. Trzy samochody bez żadnych poważniejszych problemów przejechały cały dystans na najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie. To jednoznacznie świadczy o tym, jak doskonałą pracę wykonała cała załoga.”
Jedenastu kierowców Volkswagena chwaliło napędzanego na przednią oś Scirocco z 2-litrowym silnikiem TFSI i dwusprzęgłową przekładnią DSG: „To niewiarygodne, jak szybki i niezawodny jest Scirocco. Chętnie zrobiłbym nim jeszcze kilka okrążeń - powiedział zachwycony Hans-Joachim Stuck, reprezentant koncernu Volkswagen ds. Sportu Motorowego. Dla dwukrotnego rajdowego mistrza świata Carlosa Sainza był to pierwszy dwudziestoczterogodzinny wyścig w życiu. „Ściganie się na Nurburgring to prawdziwe wyzwanie. Scirocco bardzo ułatwił kierowcom zadanie pozwalając pokonać tor bezpiecznie i szybko, zarówno w deszczu, jak i przy suchej nawierzchni” - wyjaśnił Sainz.
Trzy absolutnie nowe Scirocco, które swój pierwszy start w wyścigach zakończyły pełnym sukcesem, zachwyciły nadzwyczajną wytrzymałością oraz bardzo dobrymi czasami okrążeń. To właśnie one, już w czasie treningu czasowego jadąc na pierwszej, drugiej i czwartej pozycji narzucały innym tempo.
Źródła: Samar, Kulczyk Tradex