Renault Twingo Trophy to rezultat pracy francuskiej firmy Lazareth produkującej samochody i motocykle. Inspiracją do stworzenia tego dziwnego pojazdu, były zawody Renault Megane Trophy oraz Clio V6 Renault Sport.
Aby z Twingo pierwszej generacji stworzyć rajdówkę, Lazareth zdemontował słaby seryjny silnik, montowany z przodu samochodu i zastąpił go o wiele mocniejszą jednostką, którą umieścił tuż za przednimi siedzeniami. Serce samochodu stanowi 8-cylindrowy silnik Range-Rovera o pojemności 3,5 l. oraz mocy 180 KM. Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów.
Silnik zlokalizowany wewnątrz auta, to tylko jedna z wielu zmian francuskich tunerów. Lazareth obniżył zawieszenie, zamontował sportowy wydech, wysunął nadkola, zmodyfikował i poprawił hamulce. Samochód został poszerzony i osadzony na 18-calowych felgach firmy Toora, na których znalazły się opony Yokohama w rozmiarze 230 z przodu i 320 z tyłu.
* TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TWINGO TROPHY * Rajdowe Twingo pokrywa charakterystyczny lakier w kolorze szary-mat. Auto wyróżnia się nie tylko z zewnątrz. Wnętrze posiada także wyjątkowy charakter. Samochód wyposażono w kubełkowe fotele MOMO, sportową kierownicę oraz cyfrowe wskaźniki. Za francuski wynalazek trzeba jednak słono zapłacić. Twingo Trophy V8 kosztuje bowiem bagatela 70 tys. euro.
Michał Zwara