Porsche Panamera Turbo S
None
Jeszcze mocniejsza
Jeszcze kilkanaście lat temu wydawało się, że firma Porsche nigdy nie zdecyduje się na premierę modelu odbiegającego od swojego, ściśle sportowego charakteru. W 2002 roku pojawił się jednak terenowy Cayenne, a przed dwoma laty pięciodrzwiowa Panamera. Obydwa modele zyskały uznanie w oczach zwolenników marki. Teraz Porsche przedstawia nowe wcielenie Panamery. Podwyższona moc i bezkompromisowy luksus to jej główne atuty.
tb/
Jeszcze mocniejsza
Do tej pory najmocniejszą odmianą Panamery był model Turbo o mocy 500 KM. W nowym Turbo S zastosowano silnik V8 biturbo o pojemności 4.8 l. Dzięki zastosowaniu nowych teraz rozwija on moc 550 KM. Wzrósł również jej moment obrotowy – z 700 Nm do 750 Nm.
Jeszcze mocniejsza
Użytkownik nowej Panamery będzie mógł dodatkowo zwiększyć moment obrotowy do 800 Nm, wybierając odpowiedni tryb jego pracy – „Sport” lub „Sport Plus”.
Jeszcze mocniejsza
Panamera Turbo S osiąga prędkość 100 km/h w 3,8 sekundy. Samochód rozpędza się do 306 km/h. Średnie spalanie samochodu pozostaje na rozsądnym poziomie - 11,5 litra na 100 km.
Jeszcze mocniejsza
Dodatkowo spada ono do 11,3 litra przy zastosowaniu 19-calowych obręczy i całosezonowych opon zaprojektowanych specjalnie do Panamery przez firmę Michelin.
Jeszcze mocniejsza
Doskonałe osiągi Panamery Turbo S idą w parze z bezpieczeństwem. Samochód standardowo wyposażony będzie w system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) ograniczający niebezpieczeństwo dachowania i system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który różnicuje moment obrotowy przekazywany na poszczególne koła tylnej osi.
Jeszcze mocniejsza
W samochodzie zastosowano nowe, 20-calowe obręcze oraz wkomponowany w nadwozie tylny spojler, który wysuwa się podczas szybkiej jazdy. Samochód w standardzie wyposażony jest w skórzane wykończenie wnętrza w dwu kolorach.
Jeszcze mocniejsza
Porsche Panamera Turbo S pojawi się na rynku w czerwcu. Na rynku niemieckim cena pojazdu nieznacznie przekroczy 167 tysięcy euro.