Trwa ładowanie...
d2kokrg
6 listopada 2014, 14:20

Porsche Cayenne w nowych odsłonach

d2kokrg
d2kokrg

Porsche poddało modernizacji model Cayenne GTS. Przy okazji zmodyfikowano też bazową wersję tego pojazdu.

GTS jest skrótem od "Gran Turismo Sport" i pojawił się po raz pierwszy w 1963 r. przy modelu 904 Carrera GTS. Nowe Cayenne z tym oznaczeniem jest napędzane 3,6-litrowym silnikiem V6 biturbo. Motor został ukierunkowany na lepsze osiągi - w porównaniu z poprzednikiem moc wzrosła o 20 KM (do 440 KM) a moment obrotowy o 85 Nm (do 600 Nm). Równocześnie apetyt auta na paliwo spadł o 0,9 l/100 km. Cayenne GTS przyspiesza do "setki" w ciągu 5,2 s, a z pakietem Sport Chrono w 5,1 s. Prędkość maksymalną ustalono na 262 km/h.

W aucie zastosowano sportowy układ wydechowy, system tłumienia Porsche Active Suspension Managament z nowymi nastawami oraz wysokowydajne hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu. W standardowej wersji Cayenne GTS ma prześwit niższy o 24 mm a z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym - o 20 mm.

(fot. Zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. Zdjęcie producenta)

Z zewnątrz uwagę zwracają stylizowany na wersję Turbo przedni pas z masywnymi wlotami powietrza, wyraźniej zaakcentowane osłony progów i nadkoli, dolna część tylnego zderzaka i spojler dachowy w kolorze nadwozia, emblematy, 20-calowe obręcze o wzorze RS Design oraz LED-owe tylne światła z przyciemnianymi kloszami. W kabinie konstruktorzy zastosowali elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokryte skórą Alcantara. Na życzenie model występuje z wnętrzem w kolorze karminowej czerwieni lub rodowanego srebra.

d2kokrg

W gamie Cayenne debiutuje też podstawowa wersja ze znanym silnikiem wolnossącym 3,6 V6 (300 KM). Zasilany nim model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s (7,6 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 230 km/h. Samochód wyposażono w funkcje żeglowania, Auto Start/Stop i układ zarządzania temperaturą. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,2 l/100 km (o 0,7 l mniej). W porównaniu z wcześniejszą wersją poszerzyła się lista wyposażenia standardowego. Zawiera ona takie elementy, jak 8-stopniową przekładnię Tiptronic S, biksenonowe reflektory z 4-punktowymi światłami LED do jazdy dziennej, automatycznie sterowaną pokrywę bagażnika i sportową kierownicę.

Cayenne i Cayenne GTS będą miały swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles (19 listopada 2014 r).

Źródło: Porsche

ll/tb/tb, moto.wp.pl

d2kokrg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2kokrg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj