Porsche Cayenne w nowych odsłonach
Porsche poddało modernizacji model Cayenne GTS. Przy okazji zmodyfikowano też bazową wersję tego pojazdu.
GTS jest skrótem od "Gran Turismo Sport" i pojawił się po raz pierwszy w 1963 r. przy modelu 904 Carrera GTS. Nowe Cayenne z tym oznaczeniem jest napędzane 3,6-litrowym silnikiem V6 biturbo. Motor został ukierunkowany na lepsze osiągi - w porównaniu z poprzednikiem moc wzrosła o 20 KM (do 440 KM) a moment obrotowy o 85 Nm (do 600 Nm). Równocześnie apetyt auta na paliwo spadł o 0,9 l/100 km. Cayenne GTS przyspiesza do "setki" w ciągu 5,2 s, a z pakietem Sport Chrono w 5,1 s. Prędkość maksymalną ustalono na 262 km/h.
W aucie zastosowano sportowy układ wydechowy, system tłumienia Porsche Active Suspension Managament z nowymi nastawami oraz wysokowydajne hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu. W standardowej wersji Cayenne GTS ma prześwit niższy o 24 mm a z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym - o 20 mm.
Z zewnątrz uwagę zwracają stylizowany na wersję Turbo przedni pas z masywnymi wlotami powietrza, wyraźniej zaakcentowane osłony progów i nadkoli, dolna część tylnego zderzaka i spojler dachowy w kolorze nadwozia, emblematy, 20-calowe obręcze o wzorze RS Design oraz LED-owe tylne światła z przyciemnianymi kloszami. W kabinie konstruktorzy zastosowali elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokryte skórą Alcantara. Na życzenie model występuje z wnętrzem w kolorze karminowej czerwieni lub rodowanego srebra.
W gamie Cayenne debiutuje też podstawowa wersja ze znanym silnikiem wolnossącym 3,6 V6 (300 KM). Zasilany nim model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s (7,6 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 230 km/h. Samochód wyposażono w funkcje żeglowania, Auto Start/Stop i układ zarządzania temperaturą. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,2 l/100 km (o 0,7 l mniej). W porównaniu z wcześniejszą wersją poszerzyła się lista wyposażenia standardowego. Zawiera ona takie elementy, jak 8-stopniową przekładnię Tiptronic S, biksenonowe reflektory z 4-punktowymi światłami LED do jazdy dziennej, automatycznie sterowaną pokrywę bagażnika i sportową kierownicę.
Cayenne i Cayenne GTS będą miały swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles (19 listopada 2014 r).
Źródło: Porsche
ll/tb/tb, moto.wp.pl