Porsche Cayenne w nowych odsłonach

Porsche poddało modernizacji model Cayenne GTS. Przy okazji zmodyfikowano też bazową wersję tego pojazdu.

GTS jest skrótem od "Gran Turismo Sport" i pojawił się po raz pierwszy w 1963 r. przy modelu 904 Carrera GTS. Nowe Cayenne z tym oznaczeniem jest napędzane 3,6-litrowym silnikiem V6 biturbo. Motor został ukierunkowany na lepsze osiągi - w porównaniu z poprzednikiem moc wzrosła o 20 KM (do 440 KM) a moment obrotowy o 85 Nm (do 600 Nm). Równocześnie apetyt auta na paliwo spadł o 0,9 l/100 km. Cayenne GTS przyspiesza do "setki" w ciągu 5,2 s, a z pakietem Sport Chrono w 5,1 s. Prędkość maksymalną ustalono na 262 km/h.

W aucie zastosowano sportowy układ wydechowy, system tłumienia Porsche Active Suspension Managament z nowymi nastawami oraz wysokowydajne hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu. W standardowej wersji Cayenne GTS ma prześwit niższy o 24 mm a z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym - o 20 mm.

Obraz
© (fot. Zdjęcie producenta)

Z zewnątrz uwagę zwracają stylizowany na wersję Turbo przedni pas z masywnymi wlotami powietrza, wyraźniej zaakcentowane osłony progów i nadkoli, dolna część tylnego zderzaka i spojler dachowy w kolorze nadwozia, emblematy, 20-calowe obręcze o wzorze RS Design oraz LED-owe tylne światła z przyciemnianymi kloszami. W kabinie konstruktorzy zastosowali elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokryte skórą Alcantara. Na życzenie model występuje z wnętrzem w kolorze karminowej czerwieni lub rodowanego srebra.

W gamie Cayenne debiutuje też podstawowa wersja ze znanym silnikiem wolnossącym 3,6 V6 (300 KM). Zasilany nim model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s (7,6 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 230 km/h. Samochód wyposażono w funkcje żeglowania, Auto Start/Stop i układ zarządzania temperaturą. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,2 l/100 km (o 0,7 l mniej). W porównaniu z wcześniejszą wersją poszerzyła się lista wyposażenia standardowego. Zawiera ona takie elementy, jak 8-stopniową przekładnię Tiptronic S, biksenonowe reflektory z 4-punktowymi światłami LED do jazdy dziennej, automatycznie sterowaną pokrywę bagażnika i sportową kierownicę.

Cayenne i Cayenne GTS będą miały swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles (19 listopada 2014 r).

Źródło: Porsche

ll/tb/tb, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła