Porsche 911: klasyczne, ale nowe
Singer 911: replika niemieckiej legendy
None
O niektórych samochodach warto pamiętać. Tak jest w przypadku klasycznego modelu 911. O zachowany w dobrym stanie oryginał tego modelu z przełomu lat 60-tych i 70-tych jest niestety trudno. W Kalifornii można jednak kupić 911-tkę jeszcze pachnącą świeżością.
Firma Singer Vehicle Design zajmuje się budową replik Porsche 911. Pod karoserią łudząco podobną do niemieckiej legendy sportu motorowego z jej najlepszych lat znajdują się nowoczesne podzespoły. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciel może cieszyć się obcowaniem z klasykiem, a jednocześnie mieć pewność, że ograniczenia, którym przed laty musieli się poddawać inżynierowie, nie obniżają możliwości auta.
Singer 911, bo tak brzmi jego właściwa nazwa, jest wytwarzany ręcznie. Jego karoseria wykonana jest z włókna węglowego i pokryta lakierem. Ogromną dbałość o spójność stylistyczną można zauważyć we wnętrzu auta, które nie trzyma się niewolniczo swojego historycznego wzorca. Chłodzone powietrzem silniki do Singera 911 dostarczył Cosworth. Do wyboru są jednostki: 3.6 l 304 KM, 3.9 l 385 KM lub 4.0 l 431 KM.
Cena Singera 911 niestety nie wskazuje na to, by był to samochód dla każdego. W najtańszej wersji to wydatek rzędu 134 tys. euro.
tb/