Porsche 911 Seria G (1973-1989)
Nowa generacja to przede wszystkim znacznie zwiększono pojemność silnika, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne i debiut wersji Turbo. 911 serii G była produkowana przez 16 lat i doczekała się wielu mniejszych i większych modernizacji.
Kolejną nowością w rodzinie była wersja z otwieranym dachem i seria aut bez dachu - Speedster. To bezpośrednie nawiązanie do poprzednika 911 czyli 356, który również występował w takiej wersji. Jej cechy charakterystyczne to np. bardziej pochylona i mniejsza tylna szyba, a także specjalna pokrywa tylnej części nadwozia.
Wisienką na torcie oferty 911 była wersja Turbo, której produkcję rozpoczęto w 1977 roku. O ile zwykłe 911 z silnikami 2.7 i 3.0 wymagały od kierowcy jedynie przyzwyczajenia się do lekkiego przodu, to już najmocniejsze 3.3 Trubo wiązały się z koniecznością wyćwiczenia specjalnej techniki jazdy. Porsche serii G to auta bardzo lubiane przez kierowców, ponieważ prowadzą się one bardzo bezpośrednio, a jazda daje możliwość poczucia współpracy z urządzeniem mechanicznym.
Do 1989 roku wyprodukowano łącznie 196 397 wszystkich wersji Porsche 911 serii G.