Porsche 911 GT3 RS
None
Porsche 911 GT3 RS
Ta sylwetka jest znana każdemu pasjonatowi motoryzacji. Określano ją na wiele sposobów, m.in. jako "rozdeptanego Garbusa", ze względu na osobę głównego projektanta.
Porsche 911 GT3 RS
Siła tradycji - Porsche 911 RS, które pojawiły się w historii firmy również były sprzedawane wyłącznie w kolorze białym z czerwonymi lub niebieskimi akcentami.
Porsche 911 GT3 RS
Obudowy lusterek zostały wykonane z karbonu, z wnętrza drzwi oraz nadwozia usunięto wygłuszenia, natomiast przedni znaczek jest... naklejką! Zrobiono niemal wszystko co możliwe, by do maksimum zmniejszać masę auta.
Porsche 911 GT3 RS
Samochód jest szybszy od standardowej wersji GT3 dzięki wzmocnionemu silnikowi oraz zmniejszeniu masy, które uzyskano m.in. dzięki karbonowemu spojlerowi oraz dachowi. Na długiej prostej lub odpowiednio wyprofilowanym torze owalnym Porsche 911 GT3 RS jest w stanie osiągnąć 306 km/h.
Porsche 911 GT3 RS
Umieszczenia silnika za tylną osią było przyczyną dużej nadsterowności pierwszych Porsche 911. Poprawiony rozkład mas oraz dopracowane zawieszenie sprawia, że nowe Porsche 911 zachowują się przewidywalnie w każdych warunkach.
Porsche 911 GT3 RS
Zmniejszony prześwit obniżył środek ciężkości, co wraz z przekonstruowanym zawieszeniem gwarantuje jeszcze pewniejsze pokonywanie zakrętów, niż w podstawowych wersjach Porsche 911.
Porsche 911 GT3 RS
Zamszowa kierownica oraz dźwignia zmiany biegów zapewnia niemal idealną przyczepność w połączeniu z rękawicami wykonanymi z tego samego materiału. Stacyjka po lewej stronie to nawiązanie do historii marki. Kilkadziesiąt lat temu, sygnał startu w wyścigu Le Mans oznaczał konieczność dobiegnięcia do auta, wskoczenia do niego oraz szybkiego ruszenia z miejsca. Stacyjka po lewej stronie umożliwiała odpalenie silnika przed tym, jak kierowca siedział w fotelu.
Porsche 911 GT3 RS
Pod względem stylistycznym, deska rozdzielcza może budzić mieszane uczucia. Ale jej funkcjonalności nie można nic zarzucić. Do dyspozycji kierowcy oddano wielki obrotomierz, mniej ważny w tym aucie prędkościomierz, a także wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia oleju, poziomu paliwa oraz woltomierz.
Porsche 911 GT3 RS
Kubełkowe fotele Recaro są seryjnym wyposażeniem samochodu, podobnie jak pałąk przeciwkapotażowy za nimi. Rozbudowana klatka bezpieczeństwa nie została zamontowana m.in. ze względu na... bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. W przypadku jazdy bez kasku może stanowić dodatkowe zagrożenie podczas wypadku.
Porsche 911 GT3 RS
Za 18-calowymi alufelgami kryją się ceramiczne, nawiercane oraz wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy ponad 30 cm. Przednie felgi mają wymiary 8,5 x 18, a opony 235/40 ZR 18, natomiast z tyłu na felgi o średnicy 11 J x 18 montuje się opony o rozmiarze 295/30 ZR 18.
Porsche 911 GT3 RS
Spojler został wykonany z włókna węglowego. Przy większych prędkościach poprawia docisk tylnej osi do nawierzchni, a także kieruje część strugi powietrza wprost do układu dolotowego silnika, co nieznacznie zwiększa jego moc.
Porsche 911 GT3 RS
Sylwetka Porsche 911 nie zmieniła się od lat. Pojawiały się nowe spojlery oraz zderzaki, ale bez trudu można w nim dostrzec ducha poprzednika.
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Przyśpieszenia, jakie jest w stanie zagwarantować Porsche 911 GT3 RS są w stanie sprawić, że obraz za oknami zacznie się rozmywać... Sprint 0-200 km/h to kwestia zaledwie 14 sekund!