Porsche 911 GT2 RS
Porsche pokazało najnowsze wcielenie swojej drogowej rakiety. Porsche 911 GT2 RS otrzymało podwójnie doładowany silnik 620-konny i jest o 70 kg lżejsze niż "zwykłe" 911 GT 2.
Nazwa RS w świecie Porsche oznacza osiągi i doznania z górnej półki. Serię zapoczątkował model 911 2.7 RS z 1973 roku. Przepis jest prosty: mniejsza masa + większa moc = doskonałe osiągi. Jeśli dołożymy do tego precyzję i kunszt marki to łatwo zrozumieć, że nowe GT2 RS to 100 proc. Porsche w Porsche.
Potężną moc 620 KM generuje bokser o pojemności 3.6-litra. Już sama wartość 620 KM robi wrażenie, bo to o 8KM więcej niż w legendarnym modelu Carrera GT. Silnik Metzgera (od nazwiska inżyniera) został wyposażony w sekwencyjny system wtryskowy starszej generacji i dwie turbiny BorgWarner ze zmienną geometrią. Każdy jeden koń mechaniczny dźwiga 2,21 kg samochodu, a to dzięki zmniejszeniu masy do 1370 kg. Kuracja odchudzająca objęła m.in felgi ze stopów lekkich, tylną szybę, którą wykonano z akrylu, jak i fotele, czy maskę, które zostały zrobione ze wzmocnionych włókien węglowych.
Moc trafia poprzez wzmocnioną manualną skrzynię o 6 biegach wprost na tylne koła wyposażone w ogumienie o rozmiarach 325/30 ZR 19. Przednie opony są nieco węższe - 245/35 ZR 19. RS to samochód, który powstał z myślą o kierowcach uczestniczących w tzw. track days. W kontrolowaniu tej drogowej rakiety pomaga system Porsche Adaptive Suspension Management (PASM).
Efekty? Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu GT2 RS jedynie 3,5 s. Do 200 km/h 9,8 s, a do 300 km/h 28,9 s. Prędkościomierz zatrzyma się na 330 km/h. Oczywiście Porsche przetestowało swoje nowe dziecko na torze Nurburgring - czas 7 min i 18 s daje GT2 RS pierwsze miejsce wśród samochodów produkcyjnych na normalnych oponach. Porsche zamierza wykonać 500 sztuk tego modelu.
Auto zostanie pokazane na targach w Moskwie w sierpniu, a do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2010 roku. Cena w Niemczech będzie wynosiła ok. 235 tys. euro, a w USA samochód będzie dostępny za 245 tys. dolarów.
Źródło: Moto Target