Porsche 911

Nawet legenda wymaga ciągłych ulepszeń i aktualizacji. Kultowa "dziewięćset jedenastka" przeszła właśnie gruntowny lifting.

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

10 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

11 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

12 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

13 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

14 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

15 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

16 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

17 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

18 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

19 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

20 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3