Porsche 911

Nawet legenda wymaga ciągłych ulepszeń i aktualizacji. Kultowa "dziewięćset jedenastka" przeszła właśnie gruntowny lifting.

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

/ 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

10 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

11 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

12 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

13 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

14 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

15 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

16 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

17 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

18 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

19 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

20 / 20Klasyk w nowej odsłonie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć historia Porsche 911 to dzieje ciągłych sukcesów, dzisiejszy rynek nie wybacza niedbalstwa. Producenci muszą coraz częściej dokonywać w swoich modelach poprawek, by nadążyć za konkurencją. Podobnie jest w przypadku flagowego produktu niemieckiej marki. Nowa wersja modelu 911 to przede wszystkim silniki o podniesionej mocy. Tylną oś Carrery napędza jednostka o mocy 370 KM, a Carrerę-S silnik legitymujący się 420 KM. W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM. Wzrosła również wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi odpowiednio 450 i 500 Nm. Za podwyższeniem mocy nie stoi zwiększenie pojemności. Trzylitrowe jednostki V6 otrzymały lepiej dopracowane turbosprężarki, układ wydechowy i oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jakie efekty przyniosły te zmiany?

Jak zapewnia producent, samochody z nowymi silnikami mogą okazać się nawet o 12 proc. oszczędniejsze, co w Carrerze przekłada się na średnie zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km (wersja ze skrzynią PDK) oraz 7,7 l/100 km w Carrerze S (również PDK). W przypadku Porsche 911 nie jest to jednak najbardziej pożądana zmiana. Warto więc posłuchać o osiągach. Carrera Coupé z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Carrera S z takim samym pakietem "setkę" osiąga w 3,9 s. Maksymalna prędkość pierwszej wersji wynosi 295 km/h, a drugiej 308 km/h.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka