Ford Focus kombi
Kompaktowe kombi z silnikami wysokoprężnymi to ulubione samochody flot, ale też doceniane auta rodzinne. Postanowiliśmy się przyjrzeć tym najbardziej praktycznym odmianom pięciu najpopularniejszych przedstawicieli segmentu C w Polsce.
Aż pięć z siedmiu najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce to modele kompaktowe. Znaczną część sprzedaży stanowią oczywiście wersje kombi. Porównajmy zatem zbliżone wersje wysokoprężne tych modeli.
Ford Focus kombi ze 120-konnym silnikiem wysokoprężnym 1,5 TDCi i drugim poziomem wyposażenia (SYNC Edition) to wydatek 88 940 zł. Oprócz tego, co jest w standardzie, jak klimatyzacja manualna (automatyczna wymaga dopłaty 2500 zł), odmiana ta posiada system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem i Bluetoothem. Ta wersja napędowa oferowana jest tylko z 6-biegową skrzynią manualną.
Toyota Auris Touring Sports
Kompaktowe kombi Toyoty oferowane jest z silnikiem wysokoprężnym 1,6 D-4D o mocy 112 KM współpracującym z 6-biegową skrzynią manualną. W przypadku tej wersji podstawową jest opcja wyposażeniowa Premium, która posiada między innymi automatyczną klimatyzację i system z zakresu bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.
Auto posiada w ofercie również alternatywę dla diesla. Auris Touring Sports jest dostępny też w odmianie hybrydowej, którą w takiej samej specyfikacji wyceniono na 93 900 zł. Wersja ta posiada automatyczną bezstopniową skrzynię.
Volkswagen Golf Variant
Pod maską podobnie skonfigurowanego Volkswagena Golfa Varianta pracować będzie silnik 1,6 TDI o mocy 115 KM. Średnia (z trzech) wersja wyposażeniowa Comfortline została wyceniona na 91 890 zł. W porównaniu z konkurencją Golf nie oferuje tu nic wyjątkowego - radio z 6,5-calowym wyświetlaczem, manualną klimatyzację i alufelgi. Volkswagen zdążył jednak już przyzwyczaić do dłuższej niż u konkurentów listy dodatków. Jednym z nich jest dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG o 7 przełożeniach, która wymaga dopłaty w wysokości 8900 zł.
Opel Astra Sports Tourer
Nowa generacja Opla Astry cieszy się w Polsce sporą popularnością. I nic dziwnego, gdyż model ten jest zdecydowanie lepszy od poprzednika. Nie bez znaczenia jest też konkurencyjna cena. 136-konny diesel 1,6 jest nie tylko mocniejszy od konkurentów, ale przy pakiecie wyposażeniowym Enjoy został wyceniony na 84 200 zł. Nawet bogatsza odmiana Dynamic z dwustrefową klimatyzacją automatyczną to wydatek 90 100 zł. Standardowo model ten wyposażony jest w 6-biegową skrzynię manualną. Automat o takiej samej liczbie przełożeń wymaga dopłaty 5000 zł (oferowany jest dopiero od wersji Dynamic).
Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia to nie tylko numer jeden w Polsce wśród samochodów kompaktowych, ale w ogóle najlepiej sprzedający się model. Auto czeskiej marki cechuje się przede wszystkim tym, że jest większe od konkurentów - zarówno jeśli chodzi o wnętrze, jak i bagaznik mieszczący 610 l. Nie jest to jednak najtańszy model. Wersja z tym samym co w Golfie silnikiem 1,6 TDI o mocy 115 KM i wyposażeniem Ambition (m.in. manualna klimatyzacja, czujniki parkowania i wielofunkcyjna kierowca) została wyceniona na 93 620 zł. Model ten posiada 5-biegową skrzynię manualną. 7-stopniowy automat DSG wymaga dopłaty 7650 zł.