Ford Galaxy
Pierwszym poważnym reprezentantem segmentu MPV Forda w Europie był Galaxy. Opracowany i produkowany wspólnie z Volkswagenem od 1995 roku. Charakterystyczne dla aut rodzinnych jednobryłowe nadwozie skrywało przemyślany układ wnętrza. W topowej wersji instalowano sześć oddzielnych foteli, zapewniających identyczny komfort jazdy każdemu pasażerowi. Niestety z kompletem na pokładzie bagażnik praktycznie nie istniał. Wystarczy jednak kilka chwil, aby zamienić Galaxy w dwuosobową bagażówkę. Czasy pierwszej odsłony przypadły na kiepski okres w jakości Forda, jednak współpraca z VW dała należyte rezultaty.
Najlepszym silnikiem był zaczerpnięty z magazynów kooperanta legendarny 1.9 TDI. Oferowany w 90 i 110-konnej odmianie pozwalał na spore oszczędności przy dystrybutorze. Dziś, ponad dekadę od zakończenia produkcji, zaplecze części zamiennych wciąż jest niezwykle bogate. Benzynową ofertę stanowiły jednostki 2.0 116 KM, 2.3 145 KM oraz topowy VR6 2.8 generujący 174 KM.