Szef Fiata Sergio Marchionne odmraża inwestycje w ramach Grupy. Tym samym inżynierowie koncernu wracają do pracy nad dokończeniem konkretnych projektów dot. nowej generacji Pandy oraz kompaktowej Alfy Romeo i Lancii Y.
O ile wstrzymanie inwestycji nastąpiło w reakcji na światowy kryzys i załamanie popytu, Marchionne zaczął dostrzegać ożywienie i chce przywrócić normalny poziom inwestycji i to jeszcze w tym roku. Inwestycje Fiata zredukowano w ub.r. o prawie 32% (do 3,38 mld euro / w roku 2008: 4,97 mld). Teraz ma nastąpić powrót do poziomu 4,5 mld euro. Mimo to ludzie Fiata przewidują, że zachodnioeuropejski motorynek skurczy się do 12 mln samochodów (o 1,6 mln).
Skoro pojawiło się światełko w tunelu Włosi zaplanowali na ten rok premierę Giulietty czyli następczyni Alfy 147, Lancii Ypsilon nowej generacji w przyszłym roku oraz - również za rok - Fiata Panda III.
Tegoroczne premiery Fiata to odświeżony Fiat Doblo oraz SUV, który tak na prawdę jest przejęciem technologii marki Dodge.
* TUTAJ DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O NOWEJ ALFIE ROMEO * Ze względu na udziały Włochów w Chryslerze, należy przypuszczać, że szefowie Fiata będą chcieli pożonglować nieco poszczególnymi markami grupy, tak aby z większym impetem wprowadzić "Amerykany" na europejski rynek
[
]( http://wnp.pl )