Honker - koń pociągowy
Począwszy od 2009 roku Honker powstaje w lubelskich zakładach dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych. Samochód powstał na bazie archaicznego Tarpana i od 1988 do 2007 roku był produkowany przez różne zakłady w kraju. Obecna wersja tego pojazdu charakteryzuje się prostą konstrukcją i dysponuje dołączanym napędem na cztery koła oraz silnikiem wysokoprężnym Andoria. Jednostka o pojemności 2,6 l, wyposażona we wtrysk paliwa Common-Rail i doładowanie, oddane do dyspozycji kierowcy moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm.
Parametry Honkera nie zachwycają, ale jeśli chodzi o jego możliwości w terenie, jest naprawdę dobrze. Głębokość brodzenia 80 cm, kąty natarcia i zejścia 40 stopni i prześwit 220 mm to więcej, niż oferuje większość wielkoseryjnych samochodów z napędem na cztery koła.
Cena podstawowej wersji Honkera z trzydrzwiowym nadwoziem typu hard-top to 97,5 tys. złotych. Dodatkowo auto można wyposażyć w układ klimatyzacji i ogrzewania postojowego.