Leopard 6 Litre Roadster
Mielec kojarzony jest raczej z przemysłem lotniczym. Firma Leopard Automobile produkuje tam jednak polski supersamochód. Leopard 6 Litre Roadster został zaprezentowany w 2005 roku jako następca Geparda. Auto o otwartym nadwoziu posiada klasyczne kształty odwołujące się do historii sportowych pojazdów z połowy XX wieku. Aluminiowa karoseria wykonana jest w technologii właściwej dla budowy poszycia samolotów. Podstawę samochodu stanowi rama, a jego sercem jest silnik o pojemności 6,0 l, mocy 405 KM i momencie obrotowym 542 Nm, znany z modelu Corvette.
Zdaniem projektanta, Zbysława Szwaja, osiągi Leoparda są w zupełności wystarczające, by nazywać go supersamochodem. Trudno nie przyznać mu racji - auto osiąga 100 km/h w czasie 4 sekund, a rozpędzanie ustaje przy 250 km/h. To nie kres możliwości Leoparda. Manualna, sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów pozwoliłaby zbliżyć się do bariery 300 km/h, jednak ze względów bezpieczeństwa prędkość maksymalna została ograniczona przy pomocy elektroniki.
We wnętrzu udało się połączyć tradycję z nowoczesnością. Siedzenia firmy Inter Groclin, przygotowującej fotele m.in. dla Porsche, zostały pokryte wysokogatunkową skóry. Deskę rozdzielczą oraz wykładzinę drzwi i inne detale wnętrza z twardej skóry wykonuje wiodąca firma siodlarska DAW MAG z Pleszewa. Chromowane wskaźniki, podobnie jak w autach sprzed lat, trafiły na środek deski rozdzielczej. Bezpośrednio przed kierowcą znalazła się jedynie wyprofilowana kierownica Momo. Włoska firma dostarczyła również gałkę dźwigni zmiany biegów. Wydatny pałąk przeciwkapotażowy, dźwignię hamulca ręcznego oraz wiele innych detali wykonano ze stali nierdzewnej.
Czy Leoparda można spotkać na polskich drogach? Jest to niezwykle trudne. Samochód wykonywany jest ręcznie, co w praktyce oznacza, że rocznie z mieleckiej fabryki może wyjechać tylko około 20 egzemplarzy, ale za to najwyższej jakości. Dodatkowo jedyny salon sprzedaży tej marki znajduje się w Szwecji.