Polski rynek hybryd wzrósł o 40 proc.
W 2015 r. sprzedano w Polsce 5 539 samochodów z napędem hybrydowym. Jest to wynik o 40 proc. lepszy od osiągniętego rok wcześniej.
Rodzimi klienci zainteresowali się łącznie 26 modelami 12 marek. Zdecydowanym liderem tego rynku jest Toyota, która posiada 69-procentowy udział. Drugie miejsce należy do Lexusa (27 proc. udziału w rynku) a trzecie do Mitsubishi (1,64 proc.) Pozostałe marki nie przekroczyły progu 1 procenta udziału w rynku.
Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 61 proc., tj. o 1 451 aut. Największym powodzeniem cieszył się Auris, którego sprzedano 2 965 egzemplarzy (wzrost o 65 proc.). Druga lokata należy do Yarisa (1 113 sztuk, wzrost o 59 proc.).
Wśród hybrydowych Lexusów klienci najchętniej kupowali SUV-a NX (797 sztuk, wzrost o 52 proc.). Dobrze poradził sobie też Mitsubishi Outlander, którego zarejestrowano w ubiegłym roku 91 egzemplarzy (wobec 32 sztuk w 2014 r.). Spadek zanotowało Infiniti z modelem Q50 (z 87 do 39 sztuk), zaś debiutujący w grudniu 2014 r. hybrydowy Ford Mondeo trafił do 44 nabywców.
ll