Trwa ładowanie...
d41bjy6
Polacy szukają niemieckich samochodów
Newseria

Polacy szukają niemieckich samochodów

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d41bjy6

Zdecydowanej większości Polaków nie stać na zakup nowego samochodu wprost z salonu. Nic więc dziwnego w tym, że rynek wtórny ma nad Wisłą niezwykle mocną pozycję. Otwarcie europejskich granic spowodowało falę importu używanych aut. W serwisach internetowych, gazetowych ogłoszeniach, czy też w komisach można znaleźć niemal każdy model, jaki sprzedawany był na Starym Kontynencie. Czego szukają Polacy? Jak się okazuje, sentyment wyrobów „made in Germany” wciąż jest aktualny.

Volkswagen Golf to najczęściej poszukiwany samochód na rynku wtórnym. Serwis otoMoto.pl odnotował w ubiegłym roku blisko 15,5 mln zapytań o ten model. W czołówce rankingu znalazły się przede wszystkim niemieckie marki. Polacy stają się coraz bardziej wymagający. Szukają dobrze wyposażonych aut, o wyższym standardzie.

d41bjy6

– Polacy niezmiennie od lat cenią sobie samochody marek niemieckich i produkcji niemieckiej. W tym roku również Volkswagen Golf został zwycięzcą w kategorii osobowych samochodów używanych – mówi Marcin Szturma z działu handlowego serwisu otoMoto.pl. - Serwis odnotował blisko 15,5 mln zapytań dotyczących Volkswagena Golfa. Klienci najczęściej poszukują piątej lub szóstej generacji tego modelu. 71 proc. zapytań dotyczyło samochodów wyprodukowanych po 2003 roku. Blisko połowa szuka egzemplarzy z silnikami Diesla.

W pierwszej trójce najczęściej poszukiwanych aut na rynku wtórnym znalazły się również Audi A4 oraz Volkswagen Passat. Dalsze miejsca należą do modelów Opel Astra, Audi A6 oraz Skoda Octavia. Wśród czołowej dziesiątce wyszukań znalazły się też inne modele – Ford Focus i Ford Mondeo, które zajęły odpowiednio 7 i 9 miejsce.

- Klienci poszukują samochodów, które są dostępne cenowo, ale widać też, że szukają samochodów coraz lepiej wyposażonych, coraz bardziej zbliżonych do segmentu premium. Poszukiwane są samochody nowsze i nieco droższe – podkreśla Michał Roszkowski, szef działu badań w TNS Polska, odpowiedzialny za zespół badań rynku motoryzacyjnego.

Jeszcze trzy lata temu najczęściej poszukiwane były samochody w cenie poniżej 5 tys. zł. W ubiegłym roku takich modeli szukało tylko 9 proc. klientów. Blisko jedna trzecia zapytań dotyczyła samochodów w przedziale cenowym 15-25 tys. zł.

d41bjy6

Zdaniem Roszkowskiego może wynikać to z ogólnej poprawy nastrojów konsumenckich. Podobny trend widać na rynku samochodów nowych, na którym najszybciej rośnie właśnie segment premium.

Źródło: Newseria Biznes
tb/

d41bjy6

Podziel się opinią

Share

d41bjy6

d41bjy6