Trwa ładowanie...
opony
10-10-2005 13:31

Polacy kupują więcej opon

Polacy kupują więcej opon
d1dnbr7
d1dnbr7

W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku sprzedano w Polsce 5,4 mln sztuk opon. To najwięcej, jak dotąd – w zeszłym roku sprzedano w analogicznym okresie 5 mln sztuk.

Najszybciej rośnie sprzedaż opon drogich. Wedle danych grupy Good Year największy przyrost wystąpił w grupie opon o najwyższych indeksach prędkości W,Y,Z (do 270km/h i powyżej), gdzie obecnie sprzedaje się ponad dwa razy więcej opon niż w takim samym okresie w roku ubiegłym. W tym strategicznym segmencie Grupa Goodyear osiągnęła prawie 70% udziału w rynku.
W całym segmencie opon High Performance o indeksach powyżej 210 km/h, dynamika wzrostu przekracza 21%, zaś w segmencie opon do samochodów z napędem 4x4, w stosunku do trzech kwartałów roku ubiegłego, wzrost sprzedaży przekracza 54%.
Największy segment, który stanowią opony letnie w klasie prędkości do 190 km/h, pomimo zmian w strukturze polskiego parku samochodowego, stale wykazuje dynamikę wzrostu na poziomie 2%. W segmencie opon do małych samochodów dostawczych obserwujemy także stałą kilku-procentową tendencję wzrostową.
W tym roku sprzedano już blisko 1,9 miliona opon zimowych do samochodów osobowych, tj. o 13% więcej niż w trzech kwartałach roku ubiegłego. Podobnie jak w Europie Zachodniej, coraz większa liczba polskich kierowców zdaje sobie sprawę z konieczności zmiany opon letnich na zimowe, gdy temperatura powietrza spada poniżej 7 stopni.
Ponad połowa rynku w Polsce należy do Grupy Goodyear, oferującej klientom opony marek: Goodyear, Dunlop, Fulda i Dębica.

d1dnbr7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dnbr7
Więcej tematów