XI generacja (E160, E170) 2012
Aktualny model urósł w stosunku do poprzednika - ma o 10 cm zwiększony rozstaw osi (do 270 cm).
Więcej miejsca na nogi mają pasażerowie, do 452 litrów wzrosła także pojemność bagażnika, choć tylny zwis skrócono o 2,5 cm.
Nadwozie jedenastej generacji jest bardziej opływowe, jego współczynnik oporu Cx zmalał do 0,27, podczas gdy w poprzedniej wersji wynosił 0,29. Do zmniejszenia zużycia paliwa przyczyniają się nie tylko zmodernizowane silniki, ale też 6-stopniowe skrzynie biegów oraz - nowość w tym modelu - bezstopniowa przekładnia Multidrive S z siedmioma wirtualnymi biegami.
W lipcu 2016 roku, na 50-lecie modelu, Toyota zaprezentowała zmodernizowaną, wyróżniającą się nową stylistyką przodu i światłami diodowymi Corollę. Auto otrzymało także całkowicie nowe wnętrze, z 7-calowym, dotykowym ekranem, wielofunkcyjnym oraz 4,2-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego.
W 2015 roku ten model sprzedał się w liczbie 1,34 mln sztuk. Było to o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Jest to najlepszy wynik, jaki kiedykolwiek pojedynczy model uzyskał w historii branży motoryzacyjnej. Największe rynki Corolli to USA (0,36 mln) oraz Chiny (0,3 mln), w Japonii sprzedaż przekroczyła 0,1 mln sztuk.
źródło: Toyota/oprac. BC