Początki Lancera Evolution

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo1-1992-01.jpeg',550,342) ) |
| --- | Protoplastą Lancera Evo był Lancer Mark I 1600 GSR zbudowany na bazie seryjnych Lancerów produkowanych od 1973 roku. Drugim modelem, który przyczynił się do powstania Lancera Evolution to niezwykle popularny w Japonii i Europie Lancer EX 2000 Turbo. Jego dwulitrowy turbodoładowany silnik rozwijał 170 KM (125 kW) przy 5 500 obr./min przy masie własnej auta zaledwie 980 kg i gwarantowanej prędkości maksymalnej 190 km/h.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo4-1996-01.jpeg',550,348) ) |
| --- | Legenda Lancera Evolution zaczyna się jednak w roku 1991, gdy zaprezentowano model Lancer Evolution I. Firma Mitsubishi Motors opracowała Lancera Evolution na bazie produkcyjnego modelu Lancer sedan i homologowało serię 2500 sztuk dla potrzeb Grupy A, aby skuteczniej rywalizować w imprezach WRC. Wówczas obok rodzinnych samochodów pojawiły się auta natychmiast skupiające na sobie uwagę entuzjastów: 1,8-litrowy, turbodoładowany Lancer RS (195 KM) oraz Lancer GSR. Nazwa “Evolution” pojawiła się jednak dopiero we wrześniu 1992 i szybko uzyskała w Japonii pełen emocji przydomek “LanEvo”. W grudniu 1993 roku, gdy zaprezentowano lekko zmodyfikowany model Evolution II, Mitsubishi Motors obwieściło, że wyprodukuje 5000 szt. drogowych wersji tych samochodów. Wszystkie auta zostały sprzedane jeszcze przed kwietniem 1994.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo6-1999-01.jpeg',550,308) ) |
| --- | Bogate dziedzictwo sportowe Mitsubishi Motors związane z Lancerem Evolution to między innymi 5 tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC: 4 Mistrza Świata Kierowców zdobyte przez Tommiego Mäkinena (1996, 1997, 1998,1999) i jeden Konstruktorów (1998).

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo7-2001-01.jpeg',550,384) ) |
| --- | *Genealogia modelu Evolution: *
wrzesień 1992: Lancer RS Evolution i GSR Evolution
grudzień 1993: Lancer Evolution II
styczeń 1995: Lancer Evolution III
lipiec 1996: Lancer Evolution IV (AYC + wielowahaczowe zawieszenie tylne)
styczeń 1998: Lancer Evolution V
styczeń 1999: Lancer Evolution VI
styczeń 2001: Lancer Evolution VII (ACD + EBD)
styczeń 2003: Lancer Evolution VIII (Super AYC)
marzec 2005: Lancer Evolution IX (AWC, 280 KM)

Model Mitsubishi Lancer Evolution pozostanie na szczycie oferty produktowej Mitsubishi Motors, a konstrukcja wszystkich następnych wersji Evolution nadal będzie opierać się na Lancerze.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇