Trwa ładowanie...

Początki Lancera Evolution

Początki Lancera Evolution
d4jdngl
d4jdngl

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo1-1992-01.jpeg',550,342) ) |
| --- | Protoplastą Lancera Evo był Lancer Mark I 1600 GSR zbudowany na bazie seryjnych Lancerów produkowanych od 1973 roku. Drugim modelem, który przyczynił się do powstania Lancera Evolution to niezwykle popularny w Japonii i Europie Lancer EX 2000 Turbo. Jego dwulitrowy turbodoładowany silnik rozwijał 170 KM (125 kW) przy 5 500 obr./min przy masie własnej auta zaledwie 980 kg i gwarantowanej prędkości maksymalnej 190 km/h.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo4-1996-01.jpeg',550,348) ) |
| --- | Legenda Lancera Evolution zaczyna się jednak w roku 1991, gdy zaprezentowano model Lancer Evolution I. Firma Mitsubishi Motors opracowała Lancera Evolution na bazie produkcyjnego modelu Lancer sedan i homologowało serię 2500 sztuk dla potrzeb Grupy A, aby skuteczniej rywalizować w imprezach WRC. Wówczas obok rodzinnych samochodów pojawiły się auta natychmiast skupiające na sobie uwagę entuzjastów: 1,8-litrowy, turbodoładowany Lancer RS (195 KM) oraz Lancer GSR. Nazwa “Evolution” pojawiła się jednak dopiero we wrześniu 1992 i szybko uzyskała w Japonii pełen emocji przydomek “LanEvo”. W grudniu 1993 roku, gdy zaprezentowano lekko zmodyfikowany model Evolution II, Mitsubishi Motors obwieściło, że wyprodukuje 5000 szt. drogowych wersji tych samochodów. Wszystkie auta zostały sprzedane jeszcze przed kwietniem 1994.

d4jdngl

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo6-1999-01.jpeg',550,308) ) |
| --- | Bogate dziedzictwo sportowe Mitsubishi Motors związane z Lancerem Evolution to między innymi 5 tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC: 4 Mistrza Świata Kierowców zdobyte przez Tommiego Mäkinena (1996, 1997, 1998,1999) i jeden Konstruktorów (1998).

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17925/lancer-evo7-2001-01.jpeg',550,384) ) |
| --- | *Genealogia modelu Evolution: *
wrzesień 1992: Lancer RS Evolution i GSR Evolution
grudzień 1993: Lancer Evolution II
styczeń 1995: Lancer Evolution III
lipiec 1996: Lancer Evolution IV (AYC + wielowahaczowe zawieszenie tylne)
styczeń 1998: Lancer Evolution V
styczeń 1999: Lancer Evolution VI
styczeń 2001: Lancer Evolution VII (ACD + EBD)
styczeń 2003: Lancer Evolution VIII (Super AYC)
marzec 2005: Lancer Evolution IX (AWC, 280 KM)

Model Mitsubishi Lancer Evolution pozostanie na szczycie oferty produktowej Mitsubishi Motors, a konstrukcja wszystkich następnych wersji Evolution nadal będzie opierać się na Lancerze.

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj