Nowa opona szutrowa Pirelli na Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (WRC) jest produktem, który jest zarówno solidny jak i przyjazny środowisku. Regulamin Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2008 mówi, że antydeflacyjna pianka nie może być używana. Dlatego też opona została dodatkowo wzmocniona, by zapewnić odporność na przecięcia, abrazję i dziury, które mogą być powodowane przez ostre skały, wyboje i inne przeszkody. Technicy Pirelli wykorzystali swoje doświadczenie zdobyte przy tworzeniu opon drogowych w technologii „run-flat” na projektowanie dedykowanych na WRC.
Pirelli, wybrany przez FIA (Międzynarodową Federację Samochodową) na Oficjalnego Dostawcę Opon na Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata FIA w latach 2008-2010, pokazał drugą oponę, która będzie używana w tegorocznej serii rajdów. Asfaltowa opona na WRC została zaprezentowana pod koniec września 2007 r. Opona szutrowa Pirelli ma swoją premierę obecnie. Opona ta została udoskonalona podczas sesji testowych przeprowadzonych w całej Europie na samochodzie Peugeot 307 WRC przygotowanym przez Bozain Racing i prowadzonym przez włoskiego mistrza rajdowego Paolo Andreucci. Nowa szutrowa opona Pirelli nosi nazwę Scorpion, co podkreśla związek między oponami rajdowymi i drogowymi oponami Pirelli Scorpion dopasowanymi do pojazdów off-road i do SUV. Została ona sprawdzona i zatwierdzona do użytku przez FIA – Międzynarodową Federację Samochodową.
Źródło: [
]( http://www.carfocus.pl )