Pierwszy klient odebrał Volkswagena XL1
1 czerwca w Szklanej Manufakturze w Dreźnie pierwszy klient odebrał swojego Volkswagena XL1. Ten innowacyjny samochód z układem hybrydowym plug-in z silnikami elektrycznym i wysokoprężnym przekazany został dr. Christianowi Malorny z Berlina. Pierwszy produkcyjny XL1 otrzymał biały lakier i czarno-szare wnętrze.
- XL1 zachwycił mnie od samego początku i bardzo się cieszę, że będę mógł teraz jeździć moim własnym XL1 - powiedział dr Christian Malorny. - Z wizjonerską stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami Volkswagen odważył się stworzyć coś nowego i innowacyjnego.
Ze znormalizowanym zużyciem paliwa 0,9 l/100 km XL1 jest najoszczędniejszym seryjnym samochodem na świecie. System hybrydowy plug-in umożliwia dwuosobowemu XL1 przejechanie do 50 km tylko na napędzie elektrycznym, zatem bez emisji szkodliwych substancji. Pod względem konstrukcyjnym XL1 opiera się na wzorcu samochodów sportowych. Dzięki minimalnej masie uzyskanej poprzez zastosowanie nadwozia monocoque z CFK (795 kg), świetnej aerodynamice (cw 0,189) i niezwykle nisko położonemu środkowi ciężkości (wysokość 1153 mm), temu efektywnemu Volkswagenowi wystarczy tylko 8,4 KM, aby mógł poruszać się po płaskim terenie ze stałą prędkością 100 km/h. W trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh.
Mimo tego, że XL1 trafił do limitowanej sprzedaży należy go raczej traktować jako ciekawostkę i pokaz możliwości inżynierów Volkswagena. Stworzenie tak oszczędnego auta wymagało wykorzystania drogich materiałów (ja włókno węglowe) i zastosowania najnowszych technologii. Oznacza to, że XL1 kosztuje tyle co duża luksusowa limuzyna, albo auto sportowe z wyższej półki. Model ten oferowany jest tylko w Europie.