Pierwsze auto sprzedane za pośrednictwem Twittera
Producent Qashqaia i X-Traila jest pierwszą marką motoryzacyjną w Europie, która umożliwia zakup pojazdu za pośrednictwem serwisu społecznościowego Twitter.
Od pierwszego kontaktu z klientem do podjętej 6 dni później decyzji o zakupie Nissana cały proces komunikacji między hiszpańską firmą dealerską Antamotor z Galicji a klientem Raulem Escolano był prowadzony poprzez serwis społecznościowy.
Klient, który przedstawiał się w sieci jako @escolano, rozesłał najpierw do przedstawicielstw różnych marek zapytanie o możliwość zakupu pojazdu, korzystając z hasztagu #compraruncocheportwitter (pol.: "kup samochód na Twitterze"). Nissan oraz firma Antamotor odpowiedzieli za zapytanie. W tym celu wykorzystano platformę Periscope, na której umieszczono film przedstawiający w spersonalizowanej prezentacji najważniejsze cechy X‑Traila.
Następnie model Nissana został na Twitterze porównany z produktami konkurencyjnych marek w ramach głosowania, w którym wzięły udział osoby śledzące konto Raula Escolano. Rywalizację wygrał X-Trail z wynikiem 43% głosów, co z pewnością pomogło Nissanowi w pozyskaniu klienta.
Całą transakcję zrealizowano przez internet. Kluczyki do auta panu Escolano dostarczył do domu kurier, zaś odbiór pojazdu miał miejsce w hiszpańskiej centrali firmy. Było to pierwsze bezpośrednie spotkanie klienta z pracownikami Nissana od rozpoczęcia procesu sprzedaży dwa miesiące wcześniej.
Źródło: IBRM Samar, Nissan