Trwa ładowanie...
12-07-2016 12:24

Pierwsze auto sprzedane za pośrednictwem Twittera

Pierwsze auto sprzedane za pośrednictwem TwitteraŹródło: Materiały prasowe
d3xvvwh
d3xvvwh

Producent Qashqaia i X-Traila jest pierwszą marką motoryzacyjną w Europie, która umożliwia zakup pojazdu za pośrednictwem serwisu społecznościowego Twitter.

Od pierwszego kontaktu z klientem do podjętej 6 dni później decyzji o zakupie Nissana cały proces komunikacji między hiszpańską firmą dealerską Antamotor z Galicji a klientem Raulem Escolano był prowadzony poprzez serwis społecznościowy.

Klient, który przedstawiał się w sieci jako @escolano, rozesłał najpierw do przedstawicielstw różnych marek zapytanie o możliwość zakupu pojazdu, korzystając z hasztagu #compraruncocheportwitter (pol.: "kup samochód na Twitterze"). Nissan oraz firma Antamotor odpowiedzieli za zapytanie. W tym celu wykorzystano platformę Periscope, na której umieszczono film przedstawiający w spersonalizowanej prezentacji najważniejsze cechy X‑Traila.

Następnie model Nissana został na Twitterze porównany z produktami konkurencyjnych marek w ramach głosowania, w którym wzięły udział osoby śledzące konto Raula Escolano. Rywalizację wygrał X-Trail z wynikiem 43% głosów, co z pewnością pomogło Nissanowi w pozyskaniu klienta.

Całą transakcję zrealizowano przez internet. Kluczyki do auta panu Escolano dostarczył do domu kurier, zaś odbiór pojazdu miał miejsce w hiszpańskiej centrali firmy. Było to pierwsze bezpośrednie spotkanie klienta z pracownikami Nissana od rozpoczęcia procesu sprzedaży dwa miesiące wcześniej.

Źródło: IBRM Samar, Nissan

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj