| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9687/corsa-5d-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | O ile przedpremierowej prezentacja zdjęć 3-drzwiowej nowej Corsy towarzyszyło hasło reklamowe: „Bycie śmiałym jest OK”, to prezentacja zdjęć wersji 5-drzwiowej zdaje się przemawiać bardziej racjonalnymi argumentami. Producent stara się przekonać, że Corsa IV generacji w wersji pięciodrzwiowej, to bardzo roztropny wybór samochodu „przerastającego” konkurencję.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9687/corsa-5d-2006-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Już w przypadku Astry Opel zdecydował się odróżnić od siebie wersje 3- i 5-drzwiową. Tak samo rzecz się ma w przypadku nowej Corsy, której wersja 3-drzwiowa przypomina nieco coupe, a 5-drzwiowa wygląda znacznie stateczniej. Producent zapewnia, że zależnie od liczby drzwi, obie wersje różnią się znacznie, a każda adresowana jest do nieco innej klienteli. Z naszej, polskiej perspektywy ważniejsza wydaje się właśnie wersja 5-drzwiowa, bo u nas auta gabarytów Corsy (a nierzadko i mniejsze) musza pełnić rolę aut rodzinnych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9687/corsa-5d-2006-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Obie wersje Corsy mają takie same wymiary zewnętrzne: 399/171/149 cm (długość/szerokość/wysokość). Auta mogą być napędzane silnikami o pojemności od 1,0 do 1,4 litra, i mocy maksymalnej od 60 do 90 KM. Dopiero po premierze rynkowej oferowana będzie najsilniejsza wersja napędzana wysokoprężnym silnikiem 1.7 CDTI o mocy maksymalnej 125 KM. Auto wyposażono standardowo w ABS z systemem kontroli hamowania na zakrętach (CBC), a opcjonalnie zamówić można system stabilizacji toru jazdy (ESP).
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Zamówienia u polskich dealerów będzie można składać we wrześniu, a pierwsze egzemplarze trafia do klientów w październiku.