Pickupy dostępne w Polsce
Pickupy cieszą się bardzo dużą popularnością w USA, ale i w Polsce mają swoich miłośników. Dla jednych są "wołem roboczym", a dla innych ich posiadanie to sprawa wizerunkowa. Jakie auta z takim nadwoziem są dostępne w naszym kraju?
Pickupy dostępne w Polsce
Toyota Hilux jest produkowana od 48 lat. To jeden z niewielu modeli, który był w stanie oprzeć się pomysłowości angielskiej ekipy Top Gear. Dziennikarze próbowali go zatopić, zrzucili z dźwigu, ale japońska konstrukcja przetrwała. Najnowszy model został zbudowany od podstaw. Wnętrze przypomina samochody osobowe, a w konsoli centralnej zamontowano 7-calowy ekran systemu multimedialnego.
Ładowność pojazdu wynosi ponad tonę. Nie zabrakło napędu 4x4, dzięki któremu auto nie boi się dużych przełomów na drodze off-roadowej i śliskich odcinków błotnych. W ofercie funkcjonują 4 silniki - z czego trzy to diesle. 2,5-litrowy motor dysponuje mocą 102 KM, 2,4-litrowy 150 KM, a 2,8-litrowy 177 KM. Benzyniak ma pojemność 2,7 litra i generuje 166 KM. Samochód został wyposażony m. in. w blokadę tylnego dyferencjału, wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, które działa podczas jazdy do przodu i do tyłu czy pomoc podczas ruszania pod górę.
Ceny nowego Hiluxa startują od 109 347 złotych brutto.
Fiat Fullback
Władze Fiata zauważyły duży potencjał na rynku pick-upów, dlatego zdecydowały się na wprowadzenie tego typu auta do sprzedaży. Fullback jest "bliźniakiem" Mitsubishi L200. Różnice? Najbardziej zasadnicza dotyczy stylistyki, a właściwie pasa przedniego.
Fullback może być skonfigurowany na kilka sposobów. W ofercie funkcjonują modele z pojedynczą lub podwójną kabiną. Do napędu Fiata służy 2,4-litrowy silnik Diesla. Moc może osiągać 150 lub 180 koni mechanicznych. Wszystkie modele posiadają napęd na cztery koła.
Najtańszy Fiat Fullback kosztuje 102 500 zł.
SsangYong Actyon Sports
Na rynku polskim w segmencie pick-upów zdarzają się też i egzotyczni gracze. Idealnym przykładem jest SsangYong Actyon Sports. W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że Koreańczycy dosyć specyficznie obmyślili sobie koncepcję stylistyczną. Odrzucili prostotę i praktyczność na rzecz kształtu inspirowanego samochodami z nadwoziem coupe.
SsangYong Actyon Sports jest produkowany od 2006 roku. Trzy lata temu model przeszedł lifting. "Koreańczyk" jest wyposażony w 2-litrowy silnik Diesla o mocy 155 koni mechanicznych.
Cennik zaczyna się od niespełna 90 000 zł.
Mitsubishi L200
Japoński pick-up przeszedł niedawno modernizację. Pod maską Mitsubishi znalazł się 2,4-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 180 KM. Jest ona przekazywana na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów. Nad trakcją czuwa system Super Select 4WD II wyposażony w reduktor.
Pewne rzeczy w Mitsubishi L200 pozostały jednak bez zmian. Wnętrze nadal jest plastikowe, ale też cały czas świetnie sprawdza się podczas ciężkiej pracy.
Za Mitsubishi L200 trzeba zapłacić minimum 109 990 zł.
Volkswagen Amarok
Volkswagen nigdy wcześniej nie miał w swojej ofercie samochodu typu pick-up. Niemiecka marka musiała jednak zauważyć potencjał w tym segmencie, skoro 7 lat temu zdecydowała się na wdrożenie do sprzedaży modelu Amarok. Historia auta zaczęła się w roku 2005 od przedstawienia koncepcji pojazdu. 24 miesiące później zaprezentowany został prototyp.
Wśród dostępnych silników znajdziemy 2-litrowego benzyniaka (160 KM) oraz 2-litrowego turbodiesla w czterech wariantach mocy (122, 140, 163 lub 180 KM).
Ceny Amaroka w polskich salonach zaczynają się od niespełna 107 000 złotych.
Nissan NP300 Navara
Pod koniec 2015 roku do salonów trafił nowy Nissan Navara. W aucie szczególnie uderzająca zmiana dotyczy stylistyki. Pick-up otrzymał ostrzej zarysowane linie i sporą liczbę nowoczesnych akcentów. Zadanie postawione przed zmianami w projekcie było proste. Navara przestała być spartańskim wołem roboczym. Teraz stała się autem nieco bliższym SUV-om.
W kabinie Nissana mieści się pięć osób. Na rynku występuje wersja z jedną i dwiema parami drzwi. Podstawą karoserii jest oczywiście rama, a do tego napęd trafia na cztery koła. To połączenie sprawia, że możliwości terenowe Navary są dobre. W cenniku króluje silnik wysokoprężny o pojemności 2,3 litra i mocy 160 lub 190 KM.
Cennik Navary rozpoczyna się od 115 220 złotych.
Ford Ranger
Ford chciał zaszczepić w europejskiej ofercie chociaż odrobinę opowieści o amerykańskim pick-upie. W tym celu dogadał się z Mazdą i stworzył Rangera. Auto sprzedaje się dosyć dobrze. W 2015 r. przeprowadzono modernizację, która skupiła się na stylizacji i objęła pas przedni oraz deskę rozdzielczą. Skutek? Ranger nadal ma dosyć prosty kształt, ale nie brakuje mu nowoczesnych akcentów.
Ładowność paki w Fordzie to 1250 kg. W ofercie funkcjonują dwa silniki Diesla. Pierwszy ma pojemność 2,2 litra i występuje w dwóch wersjach mocy - 130 i 160 koni mechanicznych. Drugi został wyposażony w pięć cylindrów, dzięki czemu ma pojemność 3,2 litra i 200 koni.
Ceny Rangera w Polsce zaczynają się od 80 000 złotych netto.
Isuzu D-Max
Nowe Isuzu wygląda nowocześnie i posiada miły dla oka kokpit, natomiast pod nadwoziem ukrywa się stara i sprawdzona technologia. Pod maską pracuje silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l, który za sprawą doładowania rozwija 163 KM. Za tak skonfigurowane auto trzeba zapłacić 84 950 zł netto.
Co ciekawe, jeden egzemplarz białego Isuzu D-Max został wyposażony w przeszkloną platformę. Dzięki temu mógł się stać oficjalnym papamobile podczas wizyty papieża Franciszka w Polsce w trakcie Światowych Dni Młodzieży.
Great Wall Steed
Chińska motoryzacja powoli zaczyna wchodzić na rynek europejski. Przykład można znaleźć także w segmencie pick-upów i to również w Polsce. Model Great Wall Steed od jakiegoś czasu jest sprzedawany w kraju nad Wisłą. Auto ma niezwykle proste nadwozie.
W ofercie znajdują się dwa silniki. Benzyniak został pożyczony od Mitsubishi. Mowa o 2,4-litrowej jednostce o mocy 122 KM. 2-litrowy diesel oferuje 139 KM. Chiński pick-up przekazuje napęd na cztery koła, standardem jest również reduktor.
Cena bazowa Great Wall Steed to ok. 102 500 zł.
Tata Xenon
Tata Xenon prezentuje się trochę niespójnie. O ile linia kabiny całkiem miło dla oka wspina się ku górze, o tyle paka o ładowności 1 t wygląda na doklejoną na siłę. Prawda jest jednak taka, że nie można wiele wymagać od auta, które kosztuje niespełna 80 000 złotych.
Xenon jest napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra i mocy 140 KM. Tata nie ma jeszcze dobrej prasy w Europie, jednak znajduje swoich amatorów.
Źródło: Mototarget.pl
ll