Trwa ładowanie...
d1ch86y

PGZ wycofała ofertę kupna Autosanu

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
PGZ wycofała ofertę kupna Autosanu
(zdjęcie producenta)
d1ch86y

Konsorcjum firm HSW, PIT-Radwar (obie z Grupy PGZ) oraz prywatna spółka SKB Drive Tech wycofały ofertę kupna będącego w upadłości Autosanu - poinformował syndyk Ludwik Noworolski.

Oprócz oferty PGZ, do syndyka wpłynęły jeszcze dwie inne; nazwy tych oferentów są objęte tajemnicą handlową. - Sądzę, że więcej ws. sprzedaży Autosanu będę mógł powiedzieć w przyszłym tygodniu - zaznaczył Noworolski. O złożeniu oferty przez konsorcjum trzech firm: Huty Stalowa Wola, PIT-Radwaru (obie należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej) oraz prywatnej spółki SKB Drive Tech informował w ub. tygodniu na konferencji prasowej w Sanoku wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik. Zaznaczył wówczas, że oferta zakłada również przejęcie pracowników na dotychczasowych zasadach. Gawlik pytany wtedy przez dziennikarzy, czy złożona w ostatnim tygodniu przed wyborami oferta może być nieaktualna po wyborach, podkreślił, że nie widzi takiego powodu. - Ta oferta ma charakter biznesowy i nie ma, w moim przekonaniu powodu, żeby robić rewizję tego, co się dziś wydarzyło. Ale niezbadane są wyroki i ja tu nie chcę niczego przesądzać, co może się wydarzyć - zastrzegł w ubiegły wtorek wiceminister.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Do czasu nadania depeszy na pytania PAP nie odpowiedział dyrektor ds. PR w PGZ Grzegorz Szymański. Jak dowiedziała się Polska Agencja Prasowa ze źródeł zbliżonych do sprawy, przejęcie Autosanu przez konsorcjum zablokował prezes PGZ Wojciech Dąbrowski. W piśmie, do którego dotarła PAP, Dąbrowski domagał się od zarządów HSW i PIT-Radwaru m.in. by przedstawiły zgody korporacyjne. Według źródeł PAP oferta złożona przez konsorcjum była warunkowa i wchodziła w życie w momencie m.in. zdobycia przez HSW i PIT-Rawdar zgód korporacyjnych. Uzyskanie takiej zgody bez akceptacji prezesa PGZ jest niemożliwe.

d1ch86y

Autosan jest w upadłości od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Pod koniec maja br. Prokuratura Okręgowa w Krośnie umorzyła śledztwo ws. upadłości Autosanu. Autosan był pięć razy wystawiany na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki. Zakład oprócz autobusów produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób. Fabryka uzyskała w tym roku homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

ll/moto.wp.pl

Żarówki Osram do każdego samochodu. Sprawdź!

d1ch86y

Podziel się opinią

Share

d1ch86y

d1ch86y