Ford Focus II
Pierwsza generacja Forda Focusa odniosła spektakularny rynkowy sukces. W dużej mierze za sprawą funkcjonalnego wnętrza i dopracowanego wielowahaczowego zawieszenia gwarantującego najlepsze w klasie właściwości jezdne. Największą wadę stanowiło korodujące nadwozie.
Od 2004 do 2011 roku Ford oferował drugą generację kompaktowego przeboju. Tym razem całkowicie wyeliminowano rdzawy problem. Niemieckie auto dostępne było jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, kombi, sedan oraz kabriolet ze sztywnym, składanym dachem. Wnętrze otrzymało o wiele lepsze materiały wykończeniowe i wyższy poziom wyposażenia względem poprzednika – na rynku znajdziemy egzemplarze z pełną elektryką, automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, czy przyzwoitym nagłośnieniem Sony.
Miejsca nie zabraknie także dla czterech dorosłych osób i sporego bagażu. Pod maskę Focusa II trafiały wyłącznie sprawdzone silniki. Benzynowe jednostki 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.5 Turbo generują 80-250 KM. Okazują się bezawaryjne. Chyba, że użytkownik pokusi się o montaż instalacji gazowej, wówczas zaczynają się problemy. Wśród diesli, Ford oferuje sprawdzone francuskie konstrukcje koncernu PSA z rodziny HDI. Silniki 1.6 i 2.0 TDCI o mocy 90-109 i 136 KM.