Toyota Land Cruiser J90
Mając wolne 20 tysięcy złotych, warto zastanowić się nad kolejną propozycją z końca lat 90. o iście off-roadowym charakterze. Toyota Land Cruiser J90 dostępna była w latach 1996-2002 w dwóch wersja nadwoziowych – krótkiej, trzydrzwiowej oraz długiej, pięciodrzwiowej.
Potężne nadwozie osadzono na sztywnej ramie, co daje możliwość zamontowania wyciągarki bez obaw o zniszczenie konstrukcji auta. Podobnie jak w Jeepie, ilość miejsca w kabinie nie zachwyca. Wystarczy ledwie dla czterech osób wraz z rozsądnym bagażem. Materiały zastosowane do wykończenia kabiny wydają się tandetne tylko na pierwszy rzut oka. Praktyka pokazuje, że po wielu latach eksploatacji w trudnych warunkach, okazują się bardzo wytrzymałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne.
W bogatszych odmianach znajdziemy na pokładzie skórzaną tapicerkę, fabryczny radioodtwarzacz i wydajną klimatyzację. Toporny układ jezdny z wytrzymałym napędem na cztery koła, skrzynią redukcyjną i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego bez trudu pracuje przez lata. Do napędu terenowej Toyoty oddelegowano silniki benzynowe 2.7 i 3.4 V6 o mocach 150 i 185 KM, a także diesle 3.0 94 KM i 3.0 TD 130-170 KM.