Peugeot wraca do motocykli. PM-01 będzie dostępny w dwóch odmianach

Oprócz samochodów (i młynków do pieprzu) Peugeot oczywiście oferuje też jednoślady. Jednak od lat były to jedynie skutery. Podczas mediolańskich targów EICMA Francuzi zaprezentowali motocykl PM-01, który oznacza nowy rozdział w historii tej marki.

Peugeot PM-01Peugeot PM-01
Źródło zdjęć: © WP | Szymon Jasina
Szymon Jasina

Peugeot PM-01 powstał w dwóch wersjach – 125 i 300. Zatem, jak widać, francuski producent tak naprawdę nie opuszcza znanego sobie terenu i są to miejskie maszyny. Są to nakedy, które nie różnią się wyglądem, a jedynie napędem. Choć oczywiście (jak to w przypadku Francuzów) stylistyka jest ich mocnym argumentem. Projekt z jednej strony nie jest przekombinowany, a z drugiej pełen detali nawiązujących do wyglądu samochodów Peugeota – jak choćby przednie światło z trzema pionowymi pasami.

Wersja 125 napędzana jest silnikiem o pojemności 124,8 cm3. Jego maksymalna moc to 14 KM, które są osiągane przy 9500 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 11 Nm przy 7500 obr./min. Z daleka wersję tę można również odróżnić dzięki temu, że przedni widelec jest tu w kolorze czarnym, w odróżnieniu od złotego w odmianie 300. Model 125 waży 152 kg.

Peugeot PM-01 125
Peugeot PM-01 125 © Peugeot

Mocniejsza wersja modelu PM-01 napędzana jest również jednocylindrowym silnikiem, ale już o pojemności 292,4 cm3. Tutaj moc to już 29 KM przy 9000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 24,5 Nm przy 7000 obr./min. Z przodu pracuje widelec upside-down z lagami o średnicy 41 mm, który ma skok 125 mm, natomiast z tyłu znalazł się pojedynczy amortyzator o skoku 166 mm i z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Pojedyncza tarcza hamulcowa z przodu ma 280 mm, a z tyłu 240 mm. Z płynami Peugeot PM-01 300 waży 162 kg.

Obie odmiany nowego motocykla Peugeota są też wyposażone w kolorowy wyświetlacz. Maszyny te mają trafić do sprzedaży w drugim kwartale 2023 r. Ceny nie są jeszcze znane.

Peugeot PM-01 300
Peugeot PM-01 300 © Peugeot
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy