Peugeot wraca do motocykli. PM-01 będzie dostępny w dwóch odmianach
Oprócz samochodów (i młynków do pieprzu) Peugeot oczywiście oferuje też jednoślady. Jednak od lat były to jedynie skutery. Podczas mediolańskich targów EICMA Francuzi zaprezentowali motocykl PM-01, który oznacza nowy rozdział w historii tej marki.
Peugeot PM-01 powstał w dwóch wersjach – 125 i 300. Zatem, jak widać, francuski producent tak naprawdę nie opuszcza znanego sobie terenu i są to miejskie maszyny. Są to nakedy, które nie różnią się wyglądem, a jedynie napędem. Choć oczywiście (jak to w przypadku Francuzów) stylistyka jest ich mocnym argumentem. Projekt z jednej strony nie jest przekombinowany, a z drugiej pełen detali nawiązujących do wyglądu samochodów Peugeota – jak choćby przednie światło z trzema pionowymi pasami.
Wersja 125 napędzana jest silnikiem o pojemności 124,8 cm3. Jego maksymalna moc to 14 KM, które są osiągane przy 9500 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 11 Nm przy 7500 obr./min. Z daleka wersję tę można również odróżnić dzięki temu, że przedni widelec jest tu w kolorze czarnym, w odróżnieniu od złotego w odmianie 300. Model 125 waży 152 kg.
Mocniejsza wersja modelu PM-01 napędzana jest również jednocylindrowym silnikiem, ale już o pojemności 292,4 cm3. Tutaj moc to już 29 KM przy 9000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 24,5 Nm przy 7000 obr./min. Z przodu pracuje widelec upside-down z lagami o średnicy 41 mm, który ma skok 125 mm, natomiast z tyłu znalazł się pojedynczy amortyzator o skoku 166 mm i z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Pojedyncza tarcza hamulcowa z przodu ma 280 mm, a z tyłu 240 mm. Z płynami Peugeot PM-01 300 waży 162 kg.
Obie odmiany nowego motocykla Peugeota są też wyposażone w kolorowy wyświetlacz. Maszyny te mają trafić do sprzedaży w drugim kwartale 2023 r. Ceny nie są jeszcze znane.