Peugeot 508 SW Allure
None
Francuz z niemieckim charakterem
Oto francuski samochód, którego wnętrze w niemieckim stylu zaprojektował Polak: najnowszy Peugeot 508 SW.
Francuz z niemieckim charakterem
Model 508 jest następcą 407, ale wymiarami plasuje się pomiędzy 407-ką, a modelem 607. Dzięki zabiegom stylistycznym tej wielkości za bardzo nie widać, ale... bliżej mu do klasy wyższej średniej.
Francuz z niemieckim charakterem
Stylistycznie bliżej mu do samochodów niemieckich. Po raz pierwszy Peugeot zaprezentował model stonowany jak... Audi.
Francuz z niemieckim charakterem
Nawet podczas jazdy ze znacznymi prędkościami we wnętrzu panuje cisza. To zasługa opływowego kształtu nadwozia i dobrego wytłumienia dźwięku silnika i szumu opon.
Francuz z niemieckim charakterem
Podczas jazdy przez miasto pasażerowie są praktycznie odizolowani od dźwięków na zewnątrz.
Francuz z niemieckim charakterem
Peugeot 508 w wersji SW, czyli kombi to także jeden z największych bagażników w tej klasie.
Francuz z niemieckim charakterem
Znakomicie spisuje się zawieszenie. Tradycyjnie dla samochodów z Francji, skutecznie izoluje kierowcę i pasażerów od nierówności nawierzchni.
Francuz z niemieckim charakterem
Samochód zdaje się płynąć nad dziurami. Nie jest to jednak typowy francuski ponton.
Francuz z niemieckim charakterem
Charakterystykę tłumienia dobrano tak, że oprócz komfortu zapewnia dobry kontakt z nawierzchnią w szybko pokonywanych zakrętach.
Francuz z niemieckim charakterem
Pod maską turbodoładowany silnik benzynowy...
Francuz z niemieckim charakterem
...o pojemności zaledwie 1.6 litra i mocy 156 KM, dysponujący sporym momentem obrotowym, 240 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obrotów na minutę.
Francuz z niemieckim charakterem
W połączeniu z precyzyjnie działającą, 6-biegową skrzynią manualną rozpędza się do setki w 9,7 sekundy i rozwija prędkość 218 km/h.
Francuz z niemieckim charakterem
Pod jednym kloszem zespolono lampy ksenonowe i...
Francuz z niemieckim charakterem
...równie skutecznie oświetlające drogę, diody LED.
Francuz z niemieckim charakterem
Jest dosyć twarde, a zarazem komfortowe. Zbudować takie zawieszenie to prawdziwa sztuka.
Francuz z niemieckim charakterem
Nawet podczas jazdy ze znacznymi prędkościami we wnętrzu panuje cisza.
Francuz z niemieckim charakterem
Jak każde auto z Francji, również Peugeot 508 SW ma sporo nietypowych rozwiązań.
Francuz z niemieckim charakterem
Pierwszym jest przycisk uruchamiający silnik, umieszczony po lewej stronie kolumny kierowniczej, tuż przy drzwiach.
Francuz z niemieckim charakterem
Znakomite wrażenie robi wnętrze, autorstwa polskiego projektanta, Adama Bazydło. Możemy być dumni z jego pracy. To nasz człowiek w Peugeot.
Francuz z niemieckim charakterem
Na trasie spala od 5 do niespełna 7 litrów benzyny na 100 km. W mieście realne spalanie waha się w zakresie od 7 do 10 l/100 km.
Francuz z niemieckim charakterem
Materiały użyte do wykończenia kabiny są po prostu świetne i tym Peugeot 508 przebija konkurencję, np. Volkswagena Passata.
Francuz z niemieckim charakterem
Miejsca we wnętrzu jest więcej niż w VW Passacie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Francuz z niemieckim charakterem
Tradycyjnie dla samochodów z Francji, skutecznie izoluje kierowcę i pasażerów od nierówności nawierzchni, zdaje się płynąć nad dziurami.
Francuz z niemieckim charakterem
Takiej jakości wykonania w Peugeocie jeszcze nie było...
Francuz z niemieckim charakterem
Dobre osiągi, rozsądne zużycie paliwa, przestronne wnętrze. Trudno w nim znaleźć wyraźne wady.
Francuz z niemieckim charakterem
Komfortu jaki zapewniają siedzenia nie da się porównać z żadnym innym autem. Z wyjątkiem Citroena C5, którym koncern PSA również zadziwił niemiecką konkurencję.
Francuz z niemieckim charakterem
Komfortu jaki zapewniają siedzenia nie da się porównać z żadnym innym autem. Z wyjątkiem Citroena C5, którym koncern PSA również zadziwił niemiecką konkurencję.
Francuz z niemieckim charakterem
Pasażerowie z tyłu mają mnóstwo miejsca.
Francuz z niemieckim charakterem
Komfort podróżowania w obu rzędach - gwarantowany.
Francuz z niemieckim charakterem
Nietypowo otwierany jest schowek pomiędzy przednimi fotelami. Jego pokrywę trzeba odchylać w bok, przez co dostęp do znajdujących się w nim przedmiotów jest dla kierowcy utrudniony.
Francuz z niemieckim charakterem
To oczywiście drobiazg, a skoro mówimy o schowkach - pora powiedzieć o tym największym, czyli bagażniku.
Francuz z niemieckim charakterem
Tu Peugeot 508 pokazuje swoją wyższość nad konkurencją. Z 660 litrami wersja SW wyprzedza dotychczasowego lidera segmentu, Skodę Superb (633 litry).
Francuz z niemieckim charakterem
Gdy złożymy oparcia tylnej kanapy, pojemność przestrzeni bagażowej wzrośnie do 1865 litrów.
Francuz z niemieckim charakterem
Podstawowa wersja z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 120 KM to wydatek 78 800 zł. Testowana, mocniejsza wersja z bogatszym wyposażeniem to około 100 000 zł. Na końcu cennika znajduje się wersja GT z 204-konnym dieslem 2.2 Hdi i automatyczną skrzynią za 139 000 zł.
* TU ZNAJDZIESZ TEST WIDEO NOWEGO PEUGEOTA 508 SW ALLURE * Francuski koncern postawił sobie trudne zadanie stworzenia przestronnego, komfortowego, wysokiej jakości auta z luksusowym wyposażeniem, które świetnie się prowadzi. Wygląda na to, że się udało. Peugeot 508 to jedna z największych rynkowych niespodzianek. Dodatkowym atutem wersji kombi jest jeden z największych bagażników w tej klasie. Kiedy dodamy do tego 5-letnią gwarancję, powstaje naprawdę ciekawa propozycja. Czy nabywcy powinni jednak obawiać się awaryjności tego samochodu? O tym przekonamy się dopiero za kilka lat.
mw/mw/mw