Peugeot 508 SW Allure

None

Obraz

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Oto francuski samochód, którego wnętrze w niemieckim stylu zaprojektował Polak: najnowszy Peugeot 508 SW.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Model 508 jest następcą 407, ale wymiarami plasuje się pomiędzy 407-ką, a modelem 607. Dzięki zabiegom stylistycznym tej wielkości za bardzo nie widać, ale... bliżej mu do klasy wyższej średniej.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Stylistycznie bliżej mu do samochodów niemieckich. Po raz pierwszy Peugeot zaprezentował model stonowany jak... Audi.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Nawet podczas jazdy ze znacznymi prędkościami we wnętrzu panuje cisza. To zasługa opływowego kształtu nadwozia i dobrego wytłumienia dźwięku silnika i szumu opon.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Podczas jazdy przez miasto pasażerowie są praktycznie odizolowani od dźwięków na zewnątrz.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Peugeot 508 w wersji SW, czyli kombi to także jeden z największych bagażników w tej klasie.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Znakomicie spisuje się zawieszenie. Tradycyjnie dla samochodów z Francji, skutecznie izoluje kierowcę i pasażerów od nierówności nawierzchni.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód zdaje się płynąć nad dziurami. Nie jest to jednak typowy francuski ponton.

/ 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Charakterystykę tłumienia dobrano tak, że oprócz komfortu zapewnia dobry kontakt z nawierzchnią w szybko pokonywanych zakrętach.

10 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską turbodoładowany silnik benzynowy...

11 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

...o pojemności zaledwie 1.6 litra i mocy 156 KM, dysponujący sporym momentem obrotowym, 240 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obrotów na minutę.

12 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

W połączeniu z precyzyjnie działającą, 6-biegową skrzynią manualną rozpędza się do setki w 9,7 sekundy i rozwija prędkość 218 km/h.

13 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Pod jednym kloszem zespolono lampy ksenonowe i...

14 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

...równie skutecznie oświetlające drogę, diody LED.

15 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Jest dosyć twarde, a zarazem komfortowe. Zbudować takie zawieszenie to prawdziwa sztuka.

16 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Nawet podczas jazdy ze znacznymi prędkościami we wnętrzu panuje cisza.

17 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Jak każde auto z Francji, również Peugeot 508 SW ma sporo nietypowych rozwiązań.

18 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Pierwszym jest przycisk uruchamiający silnik, umieszczony po lewej stronie kolumny kierowniczej, tuż przy drzwiach.

19 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Znakomite wrażenie robi wnętrze, autorstwa polskiego projektanta, Adama Bazydło. Możemy być dumni z jego pracy. To nasz człowiek w Peugeot.

20 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Na trasie spala od 5 do niespełna 7 litrów benzyny na 100 km. W mieście realne spalanie waha się w zakresie od 7 do 10 l/100 km.

21 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Materiały użyte do wykończenia kabiny są po prostu świetne i tym Peugeot 508 przebija konkurencję, np. Volkswagena Passata.

22 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Miejsca we wnętrzu jest więcej niż w VW Passacie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu.

23 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Tradycyjnie dla samochodów z Francji, skutecznie izoluje kierowcę i pasażerów od nierówności nawierzchni, zdaje się płynąć nad dziurami.

24 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Takiej jakości wykonania w Peugeocie jeszcze nie było...

25 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Dobre osiągi, rozsądne zużycie paliwa, przestronne wnętrze. Trudno w nim znaleźć wyraźne wady.

26 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Komfortu jaki zapewniają siedzenia nie da się porównać z żadnym innym autem. Z wyjątkiem Citroena C5, którym koncern PSA również zadziwił niemiecką konkurencję.

27 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Komfortu jaki zapewniają siedzenia nie da się porównać z żadnym innym autem. Z wyjątkiem Citroena C5, którym koncern PSA również zadziwił niemiecką konkurencję.

28 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Pasażerowie z tyłu mają mnóstwo miejsca.

29 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Komfort podróżowania w obu rzędach - gwarantowany.

30 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Nietypowo otwierany jest schowek pomiędzy przednimi fotelami. Jego pokrywę trzeba odchylać w bok, przez co dostęp do znajdujących się w nim przedmiotów jest dla kierowcy utrudniony.

31 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

To oczywiście drobiazg, a skoro mówimy o schowkach - pora powiedzieć o tym największym, czyli bagażniku.

32 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Tu Peugeot 508 pokazuje swoją wyższość nad konkurencją. Z 660 litrami wersja SW wyprzedza dotychczasowego lidera segmentu, Skodę Superb (633 litry).

33 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy złożymy oparcia tylnej kanapy, pojemność przestrzeni bagażowej wzrośnie do 1865 litrów.

34 / 34Francuz z niemieckim charakterem

Obraz
© Marek Wieliński

Podstawowa wersja z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 120 KM to wydatek 78 800 zł. Testowana, mocniejsza wersja z bogatszym wyposażeniem to około 100 000 zł. Na końcu cennika znajduje się wersja GT z 204-konnym dieslem 2.2 Hdi i automatyczną skrzynią za 139 000 zł.

* TU ZNAJDZIESZ TEST WIDEO NOWEGO PEUGEOTA 508 SW ALLURE * Francuski koncern postawił sobie trudne zadanie stworzenia przestronnego, komfortowego, wysokiej jakości auta z luksusowym wyposażeniem, które świetnie się prowadzi. Wygląda na to, że się udało. Peugeot 508 to jedna z największych rynkowych niespodzianek. Dodatkowym atutem wersji kombi jest jeden z największych bagażników w tej klasie. Kiedy dodamy do tego 5-letnią gwarancję, powstaje naprawdę ciekawa propozycja. Czy nabywcy powinni jednak obawiać się awaryjności tego samochodu? O tym przekonamy się dopiero za kilka lat.

mw/mw/mw

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła